تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

نصب کاشی روی کاشی

نصب کاشی روی کاشی

خانه من کاشی قدیمی دارد آیا باید قبل از نصب کاشی جدید کاشی قدیمی را از بین ببرم؟ حذف کاشی موجود قبل از نصب کاشی جدید توصیه می شود اما گاهی اوقات حذف کاشی قدیمی می تواند بسیار دشوار و یا تقریباً غیر ممکن است کاشی کاری روی کاشی معمولاً راه حل بسیار ساده تر و ارزان تر از کندن کاشی های قدیمی است یکی از مزیت های این کار صرفه جویی در زمان است شما مجبور نیستید ساعت ها برای کندن کاشی های موجود وقت صرف کنید. 

این روش همچنین مقرون به صرفه است و برای شما پول زیادی را صرفه جویی می کند هنگام نصب کاشی، شما مجبور نیستید در مورد هزینه استخدام افراد برای حذف کاشی قدیمی نگران باشید و یا اگر خودتان این کار را انجام دهید نیازی به نگرانی در مورد هزینه اجاره ماشین آلات برای حذف کاشی قدیمی را ندارید. نصب کاشی بر روی کاشی، برخی از ضعف ها را نیز دارد این شامل ارتفاع کف می شود که می تواند موضوعی باشد که باعث می شود کاشی کاری روی زمین بیش از حد بالا بیاید و احتمالاً درب ها یا کابینت ها را مسدود کند کاشی کاری روی کف نیز ممکن است گامی بزرگ از اتاق بیرونی به حمام ایجاد کند که می تواند خطر سقوط را داشته باشد.
اندازه گیری دقیق قبل از اعمال کاشی کاری به روی کاشی باید انجام شود برش دادن و کوتاه کردن درب ها و همچنین کاشی کاری داخل حمام می تواند این مشکلات را بر طرف نماید.
بازرسی کاشی های موجود بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که آنها به خوبی به بستر چسبیده اند کاشی هایی که به خوبی نصب شده اند هنگامی که به انها ضربه زده می شود صدای توخالی نمی کنند بهترین روش برای چک کردن کاش  این است که هر یک را با پشت یک پیچ گوشتی ضربه بزنید و برای صدای توخالی گوش دهید اگر سطح کاشی شده 95٪  عاری از صداهای توخالی باشد برای کاشی کاری مناسب است اگر منطقه کاشی دارای صدا باشد قبل از کاشی کاری باید آنها را خارج و مجدد نصب کرد.
لطفا توجه داشته باشید: اگر کف موجود شما ناهموار باشد کف جدید کاشی کاری شما نیز خواهد بود اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام کار کاشی کاری کف موجود صاف باشد.
اگر کاشی اصلی هنوز هم در شرایط عالی است پس از آن کاشی بر روی کاشی نصب می شود اما برای تکمیل پروژه به درستی باید اقدامات لازم انجام شود اگر کاشی های شما در وضعیت نسبتاً خوب قرار گرفته باشند بدون هیچ گونه ترک و بدون ظاهر شدن، رطوبت را حفظ می کنند پس احتمالاً آنها را در زیر لایه جدید کاشی در هنگام نصب قرار دهید کاشی های موجود را ارزیابی کنید قبل از شروع کاشی کاری روی کاشی، یک ارزیابی کاملی از لایه پایه انجام دهید تا دقیقاً مشخص شود که هر گونه بی نظمی سطح، که می تواند مشکلات اساسی ایجاد کند کپک و تغییر رنگ عمیق در دوغاب اغلب یک مسئله جذب را نشان می دهد به این معنی که آب بدام افتاده باعث آسیب دوغاب و بنابراین می تواند کاشی جدید را از زیر فاسد کند مسئله جذب، زمانی که کاشی ها پوشانده می شوند، غوطه ور می شوند و بدتر می شوند اگر شما هر کدام از این مسائل را کشف کرده اید، بهتر است ابتدا آن مشکلات را بر طرف نمایید و سپس اقدام به کاشی کاری جدید نمایید.

مراحل نصب کاشی روی کاشی

اول، تمیز کردن سطح و سپس سطح کاشی قدیمی را سنباده بزنید تا زبر شود.
دوم، یک پوشش بسیار نازک از ملات برای پر کردن خطوط جاری فعلی استفاده کنید. این باعث می شود پیوستن کاشی های جدید به قدیمی بهتر شود.
سوم، این پوشش را به مدت 24 ساعت خشک کنید.
کاشی های جدید را در مراحل نصب قرار دهید. به طور کلی، چسب نازک (همچنین به عنوان ملات نازک) شناخته شده است برای تنظیم کاشی در مناطق تحت رطوبت، مانند حمام عالی است در حالی که چسب ماتیک برای فضاهای خشک تر مانند آشپزخانه مناسب است. چسب را انتخاب کنید از سطل آن با یک ماله و یک لایه نازک را برای یک بخش از کاشی ها شروع کنید. سعی نکنید یک طبقه کامل را بپوشانید. از آنجا که دوره های سفت شدن ممکن است متفاوت باشد شما می خواهید هر کاشی را تنظیم کنید قبل از اینکه چسب برای کار شما خیلی خشک باشد. ابتدا چسب را با لبه های دندانه ای ماله بر روی سطح بکشید زیرا این شیارها در روند خشک کردن و چسبندگی کمک می کنند.
نکته: برای صرفه جویی در وقت بیشتر، چسب را مستقیماً به پشت کاشی های جدید خود اعمال کنید تا محل کاشت نازک را در پیش بگیرید. این روش، با این حال، باید برای مواردی که کاشی اصلی در شرایط مطلوب است استفاده شود. پس از نصب کاشی بر روی کاشی درزها را با دوغاب بپوشانید.

چسب برای نصب کاشی روی کاشی

چسب مخصوص کاشی هنگام نصب کاشی روی کاشی استفاده می شود:
کاشی های تمام مات.  بهترین چسب برای استفاده از این کاشی Novatex Uni Nova است.
کاشی تمام براق. این کاشی نیاز به کمی کار دارد و باید در 2 مرحله باشد:
پرایمر Novatex Optimus باید توسط غلتک به کف موجود اعمال شود سپس TW60، یک چسب اصلاح شده مبتنی بر کائوچوی استاندارد بر روی سطح تازه آماده شده قرار می گیرد.
اگر می خواهید کاشی ها را بر روی کاشی قدیمی استفاده کنید ابتدا قبل از انجام کار این مزایا و معایب را در نظر بگیرید و نگاهی به وضعیت فعلی کاشی های خود داشته باشید اگر درست انجام شود نصب کاشی روی کاشی می تواند گزینه صرفه جویی در زمان و مقرون به صرفه باشد!

فیلم نصب کاشی روی کاشی

مقالات مرتبط

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929