تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

نصب کاشی بر روی دیوار گچی

منابع و ابزار مورد نیاز برای کاشی کاری بر روی دیوار گچی در اکثر فروشگاه های سخت افزار در دسترس هستند تقریباً هر صاحب خانه می توانید این پروژه ساده را انجام دهد. ولی در صورتی که خودتان قادر به نصب نیستید از کاشی کاران مجرب سایت استاد کار استفاده نمایید.

مواد و اسباب لازم برای کاشی کار

• کاشی (خرید اضافی در صورت شکستگی و یا اصلاح اشتباه)
• پرایمر درزگیر دیوار
• ماله دندانه دار
• یک غلتک بزرگ رنگ
• کاشی بر
• نوار اندازه گیری
• پاک کن با مداد
• روح کننده سطح
• چسب کاشی و سرامیک (محصول معتبر خرید کنید)
• دوغاب
• لاستیک شناور دوغاب
• اسفنج بزرگ
• فضا دهنده کاشی

آماده سازی محل نصب کاشی

آماده سازی برای کاشی کاری بر دیوار به عنوان فرایند کاشی کاری واقعی مهم است حداقل دو هفته پس از گچ کاری دیوار تازه می توانید شروع به کاشی کاری نمایید علاوه بر این، اگر دیوار قدیمی تر است ممکن است دارای حفره داخلی باشند که به سختی دیده می شود اگر چنین است، تعمیر هر گونه سوراخ با بتونه انجام شود و برای چند روز اجازه می دهد تا خشک شود اگر لازم باشد دوباره کل دیوار گچ کاری شود و قبل از شروع روند کاشی کاری باید 14  روز صبر کنید.
قبل از شروع اطمینان حاصل کنید که سطح گچ تمیز و خشک باشد علاوه بر این، اگر شما در یک اتاق مرطوب (مانند آشپزخانه و یا حمام) کاشی کاری می کنید برای اولین بار یک لایه از سیمان به دیوار اعمال کنید این دیوار گچی را ضد آب خواهد کرد و از توسعه کپک قارچی جلوگیری خواهد کرد.
اگر فضای یک اتاق مرطوب است سپس یک لایه پرایمر برای آب بندی بر روی گچ بکشید و اجازه دهید به مدت 24 ساعت خشک شود.

روش کاشی کاری دیوار گچی

1. آماده کردن چیدمان

سطح دیوار که باید کاشی کاری شود اندازه گیری نمایید و پس از آن کاشی های را بر روی زمین بچینید این به شما اجازه می دهد تا منظره نصب را ببینید و بتوانید تغییرات لازم را قبل از نصب کاشی به دیوار انجام دهید سعی کنید چیدمان را طوری انجام دهید تا دور ریز کاشی ها کمتر شود.

2. علامت گذاری بر روی دیوار

با استفاده از یک نوار اندازه گیری خط وسط دیوار را پیدا نمایید یک خط عمودی در وسط دیوار برای ایجاد دو نیمه دیوار بکشید.

3. کشیدن چسب بر دیوار

لایه ای نارکی از چسب را به خط مشخص شده با استفاده از یک ماله دندانه دار بر روی دیوار بکشید در کشیدن حرکت افقی دقت نمایید گسترش چسب برای ایجاد یک مربع حدود3  فوت در اندازه با ضخامت حدود 1/8 اینچ است.
ماله را با زاویه 45 درجه نگه دارید و حرکت را به دقت انجام دهید به طوری که پشته در اندازه و ضخامت در سراسر مربع برابر باشد برای حفظ چسب به اندازه کافی نازک مطمئن شوید به طوری که خط مداد زیر قابل مشاهده است توجه داشته باشید که چسب به سرعت خشک می شود، به طوری که کاشی باید بلافاصله پس از استفاده از چسب نصب شود.

4. نصب کاشی

تنظیم کاشی برای اولین بار بر روی لایه چسب یک مرز با خط مداد در امتداد لبه کاشی ایجاد می کند کاشی در کنار کاشی های اول تراز کنید و سپس کاشی بعدی را در کنار آن قرار دهید.
یک لایه جدید از چسب در کنار کاشی به تازگی تکمیل شده در ردیف بعدی اعمال شود کاشی ردیف بعدی را بچسبانید.
زمانی که همه کاشی بر روی دیوار نصب شد با دقت کاشی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید به سختی هر گونه چسب اضافی را حذف کنید.
به مدت 24 ساعت صبر نمایید و سپس جداکننده های کاشی را حذف کنید.

5. کشیدن دوغاب بر دیوار

هنگامی که دیوار خشک شد یک لایه نازک از ملات را با استفاده از یک ماله لاستیک در حال حرکت از بالا به پایین طبق دستورالعمل سازنده دوغاب بر سطح بکشید فشار دهید تا دوغاب به عمق شکاف بین کاشی برود تا همسطح شود.
به آرامی سطح کاشی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا ملات اضافی پاک شود اجازه دهید که دیوار برای دو تا سه روز خشک شود بسته نوع تولید دوغاب دارد.
هنگامی که ملات به طور کامل خشک شد دیوار را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید و از کاشی جدید دیوار خود لذت ببرید.
توجه: جهت نصب هر گونه کاشی بر روی دیوار از کاشی کاران سابت استاد کار استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

نصاب کاشی، نصب کاشی

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929