تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

نصب کاشی و سرامیک کف


کاشی و سرامیک برای کفپوش به ویژه برای آشپزخانه و حمام یک انتخاب رایج است کاشی و سرامیک در انواع بسیاری از رنگ، بافت و اندازه وجود دارد و امکانات طراحی به نظر نامحدود می رسد با وجود این طیف گسترده ای از گزینه های طراحی، نصب و راه اندازی برای کاشی و سرامیک به طور معمول وجود دارد.

 

روش نصب کاشی و سرامیک

1. ابتدا یک ماسک تهیه کرده تا از گرد و غبار محفوظ باشید و ملات را برای کف آماده نمایید ملات را مخلوط کرده و با ماله به کف بکشید و کف را تراز نمایید و بگذارید تا کف خشک شود.
2. کاشی و سرامیک را به هر مدلی که دوست دارید به صورت خشک بر روی بستر بچینید تا الگوی مناسب را بیابید.
3. بر روی کاشی و سرامیک های مناسب علامت گذاری نمایید تا هنگام نصب مشخص شود مربوط به چه قسمتی است.
4. با ماله ملات یا چسب مخصوص را بر روی سطح گسترش دهید. تمام سطح را با وسیله مخصوص شیار دار نماید این شیار اجازه می دهد تا هوا از زیر کاشی خارج شود.
5. کاشی یا سرامیک را در محل قرار داده و به آرامی آنها را تکان دادن تا هر گونه هوا در زیر کاشی خارج شود
6. به ناچار، شما گاهی نیاز به قطع مقداری از کاشی دارید رایج ترین روش، استفاده از اره مرطوب الماس برای برش کاشی می باشد در هنگام استفاده از اره مرطوب از عینک ایمنی، دستکش استفاده نمایید و گوش را نیز برای حفاظت بپوشانید.

چگونه کف کاشی و سرامیک را دوغاب دهیم؟

پس از نصب کاشی و سرامیک کف، به مدت 24 صبر نموده سپس شروع به ریختن دوغاب نمایید دو نوع ملات سمباده خورده و سمباده نخورده برای کاشی و سرامیک در دسترس است.
1. بیشترین دوغاب ها از پودر سنگ و سیمان سفید است پودر سنگ و سیمان را به نسبت لازم مخلوط کرده و آب را به آن اضافه می نماییم مخلوط پودر و آب در سطل مناسب ریخته و خوب مخلوط می نماییم تا قوام پیدا نماید و به مدت 10 دقیقه بگذارید بماند.
2. شکاف بین کاشی ها را از نظر باز بودن بررسی نمایید و اطمینان حاصل شود که آنها به اندازه کافی برای پوشش دوغاب عمیق هستند.
3. مخلوط دوغاب را بر روی سطح بریزید و با استفاده از یک شناور لاستیکی دوغاب را بر روی سطح کاشی و سرامیک بخش نمایید تا درون شیارها برود و با استفاده از لبه شناور دوغاب به آرامی هل داده تا به درون مفاصل پر نشده برود این شیارها در انبساط و انقباض، ترک خوردگی را به حداقل می رساند.
4. بعد از حدود 10 یا 15 دقیقه توقف، شروع به پاک کردن دوغاب اضافی از سطح کاشی نمایید اگر دوغاب بر روی سطح کاشی خشک شده باشد به سختی به طور کامل حذف می شود لذا با استفاده از یک اسفنج سنگین و مقدار زیادی از آب به آرامی شروع به  پاک کردن و تمیز کردن سطح کاشی نمایید و سپس اسفنج را بشویید توجه داشته باشید که استفاده از آب بیش از حد می تواند دوغاب را تضعیف کند دو یا سه بار یا تا زمانی که سطح کاشی تمیز شود تکرار کنید.
در نهایت، با استفاده از یک دستمال یا پد سنباده خشک هر دوغاب باقی مانده که در سطح گیر کرده است را تمیز نمایید.

توجه: برای نصب هر گونه کاشی و سرامیک با مهندس فتحی به شماره موبایل (09353097929) تماس بگیرید

روش نصب سرامیک با چسب 

 

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929