تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

چگونه کیفیت کاشی های سرامیکی کف را تعیین کنیم؟

کاشی های سرامیکی از طریق انجمن استاندارد و تست مواد برای توانایی های خود برای مقاومت در برابر شرایط عادی استفاده می شوند. این عوامل ایمنی کاشی و استفاده از آن توصیه می شود.

علاوه بر این آزمایش ها، کاشی ها نیز برای کیفیت کلی طبقه بندی می شوند. هنگام انتخاب کاشی های سرامیکی، مهم است که همه رأی ها را مقایسه کنید تا بهترین کاشی برای برنامه خود را بدست آورید. کاشی های کف می تواند یک رنگ باشند یا طرح هایی بر روی آنها تزئین شده باشد اما هر یک از انواع کاشی کف مزایا و معایب ارائه می دهد با درک درستی از مزایای کاشی کف برای هر نوع خانوار، شما به راحتی می توانید بهترین انتخاب را برای نصب انتخاب کنید تقریبا تمام انواع کاشی های کف، انواع مختلفی از رنگ ها و اندازه ها را ارائه می دهند و بسیاری از آنها بافت های مختلف را ارائه می دهند تا کف بیشتری را بدون لغزش ایجاد کنند.
اما چگونه می توان یک نوع کاشی را انتخاب کرد؟ دانستن کمی در مورد آنها، اجازه دهید برخی از آنها را ببینیم:

سرامیک

کاشی و سرامیک ایجاد شده با مواد معدنی خاک رس و آب فشرده با هم به عنوان یک سطح با دوام هستند رنگ کاشی ممکن است در اولین اضافه شود و پخته شود یا رنگ و مینا قبل از سفر دوم گرما کوره اضافه شود کاشی ساده کاشی مقاوم در برابر شکستگی است در حالی که پخت و پز مقاومت سطح  را دو در برابر لکه ها و خراش می کند.
کاشی های سرامیکی مقاوم در برابر آتش هستند و گازهای سمی تولید نمی کنند آنها به دلیل مقاومت در برابر آب، انتخاب خوبی برای کف حمام، آشپزخانه و خشکشویی است زیرا انها مقاوم به اب هستند آنها نیز برای تمیز کردن و ضد عفونی آسان هستند آنها را می توان در مکان های آفتابی بدون محو شدگی خورشید نصب کرد.
مانند کاشی کف، سرامیک دارای درجه سختی بر اساس سختی است کاشی ها را با درجه مناسب برای پوشیدن اتاق مورد نظر خود انتخاب کنید.

کاشی پرسلن

کاشی های پرسلن چسبنده تر و سخت تر از کاشی های سرامیکی هستند، بنابراین بهترین انتخاب برای مناطق خانه با ترافیک سنگین است. آنها ترکیب کمتری از خاک رس و فلدسپات دارند که معدنی است.
این کاشیها ضد آب، لکه و خراش هستند. از آنجایی که آنها از کاشی های سرامیکی قوی تر هستند، می توانید اشیای سنگین مانند یخچال و فریزر را بدون شکستن بگذارید. سبک و رنگ کاشی پرسلن می تواند ظاهر سنگ طبیعی، کاشی، چوب و فلز را تقلید کند. این مواد بی نظیر برای محافظت از آن نیازی به یک عامل درزگیر خاص ندارند و نگهداری آن آسان است.

طبقه بندی کاشی

کاشی ها با استفاده از یک سیستم عددی بر اساس ضخامت و کیفیت آنها درجه بندی می شوند رتبه 1 از بالاترین کیفیت و ضخیم ترین کاشی موجود است 3/4 اینچ ضخامت دارد و شما می توانید از آنها در هر کجا استفاده کنید درجه 2 نشان می دهد که برخی از نقایص وجود دارد اما کاشی هنوز در دیوار یا کف قابل استفاده است این کاشی ها تقریبا 1/2 اینچ ضخامت دارند. کاشی های درجه 3 کوچکترین هستند 1/4 اینچ ضخامت دارند و فقط برای دیوار استفاده می شوند نمرات 1 تا 3 گاهی به ترتیب ترتیب استاندارد، درجه بندی می شوند.

مقاومت در برابر خراش و درجه رطوبت

کاشی های درجه 1 یا II برای نصب روی کف مناسب نیستند. کاشی های کف باید برای استفاده مسکونی در رتبه سوم یا بالاتر قرار بگیرند بالاترین امتیاز، IV، برای طبقه تجاری با ترافیک بالا توصیه می شود رتبه PEI فقط برای کاشی های glazed استفاده می شود.
کاشی های لعاب دار و بدون لعاب با مقاومت خراش و سختی از طریق آزمایش خراش Mohs رتبه بندی می شوند کاشی ها از نرم 1 یا تالک، 10 و یا الماس، سخت ترین کاشی در دسترس است انتخاب تصادفی از کاشی ها با ابزار تست ویژه، هر کدام با سختی معدنی متفاوت هستند تا زمانی که سطح نشانگر خراش ایجاد شود رتبه 5 یا بالاتر برای کف خانه و 7 طبقه یا بیشتر برای طبقه تجاری توصیه می شود.

جذب آب و یخ زدگی

درجه جذب آب کاشی به شما کمک می کند تا تعیین کنید که کاشی مناسب برای نصب در اتاق شما باشد این امتیاز بر اساس میزان آب کاشی در مقایسه با وزن آن محاسبه می شود به عنوان مثال، کاشی هایی که غیر چسبناک ارزیابی می شوند در محیطی با رطوبت بالا مانند دوش استفاده نخواهند شد زیرا بیش از 7 درصد وزن خود را جذب می کنند برای مناطق مرطوب، از جمله  patiosخارجی، کاشی باید شیشه ای یا غیر قابل نفوذ باشد.
در ترکیب با رتبه جذب آب، کاشی ها برای مقاومت در برابر یخ زدگی رتبه بندی می شوند کاشی های شیشه ای و غیر قابل نفوذ مقاوم به سرما هستند زیرا آب کافی برای جذب و ترک کاشی ندارند برخلاف جذب آب، مقاومت به سرما به عنوان یک عدد محسوب نمی شود اگر قصد استفاده از کاشی های داخل ساختمان را دارید این آیکون قابل استفاده نیست.

ضریب اصطکاک

امتیاز C.O.F نشان دهنده نیروی مورد نیاز برای یک شی به حرکت در سراسر سطح کاشی تقسیم بر وزن کاشی است نگرانی اصلی این رتبه این است که آیا فردی که روی کاشی راه می رود به علت کمبود اصطکاک در حال ریزش است ترجیح داده می شود که امتیاز بالاتر از 50 باشد. پوند پا برای نصب و راه اندازی خانه باشد و بالاتر از 60 برای ساختمان های تجاری باشد.

مطالب مرتبط

 

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929