تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

استادکار کنیتکس: راهنمای خرید رنگ کنیتکس اکریلیک

خرید رنگ اکریلیک هنگامی که شما یک مبتدی هستید ممکن است دلهره آور به نظر برسد زیرا مارک های مختلف، رنگ ها و تغییرات در انتخاب وجود دارد اما ترس ندارند! این صفحه به شما کمک می کند تا رنگ های اکریلیک با توجه به نیازهای و بودجه خود پیدا کنید.

هنگام خرید اکریلیک شما باید عوامل زیر را در نظر بگیرید: کیفیت، رنگ، پایداری، ویسکوزیته، لوله یا شیشه، زمان خشک شدن، و مارک ها.
کیفیت
شما می توانید اکریلیک را در دو دسته: با کیفیت هنرمندان و کیفیت دانش آموزان خریداری کنید. رنگ های هنرمندان (گاهی اوقات به عنوان "حرفه ای" نامیده می شوند) در طیف گسترده ای از رنگ ها، دارای غلظت بالا رنگدانه های خاکستری و دارای امتیازات پایداری بالا هستند. رنگ های دانشجویان ارزان تر هستند اما بازرگانی کردن، انتخاب های کوچکتر، سطوح رنگدانه پایین و امکان افزودن پرکننده ها می توانند قدرت رنگ را تضعیف کنند. تفاوت بین این دو نه تنها این نیست که چطور ساخته شده اند اغلب قابل توجه است که رنگ های هنرمندان پر جنب و جوش و سازگاری صاف تر دارد که باعث می شود آنها به راحتی ترکیب و لایه شوند. اگر شما یک مبتدی هستید، بهتر است از رنگ با کیفیت دانش آموزان شروع کنید.

رنگ

تعداد زیادی از رنگ های گیاهی موجود برای اکریلیک وجود دارد. اگر شما یک مبتدی هستید با 10 رنگ زیر شروع کنید. شما می توانید آنها را برای ایجاد رنگ های دیگر در صورت نیاز ترکیب کنید. گزینه دیگری برای مبتدیان این است که با یک مجموعه رنگ اکریلیک شروع به کار کنید. اغلب برای مبتدیان مفید است که بیش از حد در مورد مواد فکر نکنند و فقط شروع به نقاشی کنید.
اگر میخواهید رنگهای هنری هنرمندان را خریداری کنید متوجه خواهید شد که برخی رنگها نسبت به دیگران بسیار گرانتر هستند (گرچه هنوز ارزانتر از رنگهای روغن می باشند). این به این دلیل است که برخی از رنگدانه ها برای به دست آوردن بسیار سخت است. بعضی از تولید کنندگان رنگ خود را با توجه به "سری" با گروه "1" ارزان ترین و "7" گروه گران تر تقسیم می کنند. به طور معمول رنگ های زمستانی ارزان ترین هستند در حالی که رنگ های حاصل از کادمیوم می تواند تا چهار برابر قیمت داشته باشند! برخی از مارک ها گزینه های ارزان تر را با جایگزینی با رنگدانه های مصنوعی ارائه می دهند اما احتمالاً دارای رتبه پایداری پایین و شدت رنگ کمتر هستند. شما می توانید این محصول را با نگاه کردن به کلمه "رنگ" پس از نام رنگدانه مشاهده کنید.
امروزه نیز ممکن است "رنگ های مخصوص" مانند رنگ های فلورسنت یا درخشان که شامل رنگدانه هایی هستند که به تنهایی یا با رنگ معمولی ترکیب می شوند، جلوه های جالب نورانی ایجاد می کنند. برخی از این رنگدانه ها دائمی نیستند بنابراین اگر تصمیم به آزمایش داشته باشید آن را در نظر بگیرید.

دائمی

پایداری، که اغلب به نام "روشنایی" نامیده می شود به توانایی رنگدانه در رنگ منجر می شود تا مقاومت در برابر فشرده شدن تدریجی در هنگامی که در معرض نور باشد. رنگدانه هایی که در طول زمان محو می شوند اغلب رنگ های فراری هستند. اکثر رنگ های اکریلیک دارای رتبه های پایداری بیشتری نسبت به روغن و آبرنگ هستند که دلیل دیگری هم هست که نقاش آنها را دوست دارد!
استانداردهای اطمینان خاصی وجود دارد که باید هنگام انتخاب رنگ نگاه کنید. ASTM International (که قبلا به عنوان انجمن تست آمریکایی و مواد شناخته می شود) رنگ های هنرمندان را بر اساس یک آزمایش که 20 سال از مواجه شدن با گالری شبیه سازی می کند طبقه بندی می کند.
ASTM استاندارد پایدار
ATSM I = روشنایی عالی
ATSM II = روشنایی بسیار خوب
ATSM III = به اندازه کافی روشن نیست
استاندارد تولید کننده معمولی
**** یا AA = رنگ های بسیار دائمی
*** یا A = رنگ های مقاوم.
** یا B = رنگ های نسبتا با دوام.
* یا C = رنگ های فرار
توصیه می شود فقط رنگ هایی با رتبه بندی عالی و بسیار خوبی داشته باشید. شما می توانید رتبه ATSM در لوله یا شیشه را پیدا کنید.

ویسکوزیته

ویسکوزیته به قوام یا ضخامت رنگ اشاره دارد. آکریلیک های بدن سنگین یک قوسی ضخیم و قهوه ای (شبیه به رنگ های روغن) است که برس ها را حفظ می کند و مخلوط کردن و رنگ آمیزی را تسهیل می کند. متناوباً، اکریلیک مایع نازک تر هستند (اما دارای همان غلظت رنگدانه) و برای جزئیات کار، رنگ آمیزی، تکنیک های آبرنگ و کارهای خشک قلم مو مناسب است. اگر شما به دنبال چیزی متوسط هستند همچنین بسیاری از اکریلیک مختلف متوسط است که شما می توانید برای به دست آوردن قوام دقیق به رنگ ترکیب کنید.
هر کدام از نوع خرید شما بستگی به سبک نقاشی های شما و اولویت های شخصی دارد. بعضی از هنرمندان ممکن است از همان نوع نقاشی استفاده کنند اما اگر شما فقط از آنها شروع به کار کنید با رایحه اکریلیک سنگین تر شروع کنید زیرا در صورت لزوم با آب و یا آکریلیک می توان آنها را از بین برد.

لوله ای یا سطلی

آکریلیک بدنه سنگین در هر دو لوله و یا سطلی موجود است. در اینجا این است که چگونه آنها متفاوت هستند: لوله ها کوچک و قابل حمل هستند اما شما می توانید با شیشه های با صرفه جویی بیشتر رنگ در یک زمان صرفه جویی کنید. آنها همچنین دارای سازگاری اندکی متفاوت هستند: رنگ از لوله ها، مانند شکلات است، در حالی که رنگ از شیشه ها هنوز ضخیم است اما زمانی که روی پالت است صاف می شود. هنگامی که مارک های خاص و رنگ های مورد استفاده خود را پیدا کرده اید. اگر شما اولین رنگ های اکریلیک را خریداری کنید با استفاده نکردن دو فنجان کوچکتر شدن می شود.

زمان خشک شدن

بسیاری از هنرمندان اکریلیک را ترجیح می دهند زیرا به سرعت خشک می شوند اما گاهی قبل از اینکه با آن کار کنید رنگ بر روی قلم مو یا پالت خشک می شود. به علاوه، اگر می خواهید رنگ را بر روی بوم مخلوط کنید و جلوه های ترکیبی ایجاد کنید استفاده از رنگی که برای مدت زمان بیشتری تمیز می شود آسان تر است. خوشبختانه، اگر بخواهید مدت زمان خشک شدن اکریلیک خود را افزایش دهید، گزینه های گوناگونی دارید. هنرمندانی که دوست دارند زمان خشک شدن رنگ روغن را دوست داشته باشند اما همچنان ترجیح می دهند از آکریلیک های تعاملی یا باز خریداری کنند که یک شکل نسبتاً جدید از رنگ اکریلیک است که در تولید می توانند مدت زمان خشک شدن را تا چند هفته کاهش دهد. اکریلیک باز یک راه حل مناسب برای افرادی است که به دنبال رنگ های روغن با اکریلیک هستند.

مارک ها

بعضی از مارک ها بهتر از بقیه هستند اما وقتی که به تولید کنندگان سطح بالا می آید، این مسئله از اهمیت شخصی برخوردار است. در ابتدا ممکن است مجبور باشید که با بودجه خود کار کنید (بعضی از آنها بسیار گران هستند) اما در نهایت ممکن است مجبور شوید چند مارک مختلف را آزمایش کنید تا یک مورد را پیدا کنید.

توجه: استاد کار هر گونه پروژه نقاشی ساختمان را با قیمت مناسب و استادکاران مجرب می پذیرد

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929