تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

چگونه کاشی پرسلان نصب کنیم

نصب کاشی پرسلان

کاشی‌های پرسلان به عنوان قهرمان بی‌چون و چرا در دوام و مقاومت در برابر رطوبت ایستاده‌اند. در حالی که کف‌پوش‌های چوبی با جذابیت طبیعی و گرمای خود توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند،

اغلب در نبرد با آسیب‌های ناشی از آب کوتاه می‌آیند، مگر اینکه به طور خاص درمان شوند. آیا شما در حال بررسی نصب کاشی جدید هستید یا فقط کنجکاوید که چگونه کاشی پرسلان نصب می‌شود؟ خوب، شما به صفحه‌ی درستی آمده‌اید! راهنمای جامع ما نوری بر فرآیند نصب خواهد تاباند، ابزارها و مواد ضروری را فهرست خواهد کرد، و اقدامات ایمنی حیاتی که هر علاقه‌مند به DIY یا حرفه‌ای باید بداند را برجسته خواهد ساخت. پس، بیایید پایه و اساسی برای یک کف پرسلان بی‌نقص بنا نهیم، نه؟
با راهنمای قطعی ما، تکنیک‌های برش و چیدمان کاشی را به بهترین شکل یاد بگیرید.

چگونه کاشی پرسلان نصب کنیم

شروع به کار: نکات پیش از نصب
پیش از اینکه آستین‌ها را بالا زده و شروع به چیدن کاشی‌های پرسلانی‌ تان کنید، آماده‌سازی کلید موفقیت است. این اطمینان از یک نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز و دائمی را فراهم می‌ کند. این مرحله پایه‌گذار یک نصب بی‌عیب و نقص است و شامل چندین گام حیاتی می‌شود. بیایید شروع کنیم:

ارزیابی منطقه نصب

هنگامی که صحبت از نصب حرفه‌ای کاشی پرسلان به میان می‌آید، با بررسی دقیق منطقه نصب خود شروع کنید. چه کف باشد یا یک دیوار، سطحی بی‌عیب و نقص حیاتی است. برای هرگونه برآمدگی، فرورفتگی، یا نواقص را بررسی کنید.
مطمئن شوید که زیرکف یا دیوار تمیز و عاری از گرد و غبار و آوار است. رطوبت می‌تواند دشمن باشد، پس برای هرگونه رطوبت یا مشکلات آبی آگاه باشید.
این نگرانی‌ها را پیش از شروع به نصب کاشی پرسلان برطرف کنید. این کارهای زمینه‌ای، پایه‌ای برای یک فرآیند روان را فراهم می ‌کند، کاهش دهنده‌ی مشکلات هنگام مهر و موم کردن کاشی‌های پرسلان.

جمع‌آوری ابزارها و مواد ضروری

داشتن ابزارها و مواد لازم برای نصب موفقیت‌آمیز کاشی ضروری است. اطمینان حاصل کنید که جعبه ابزارتان با اصول اولیه: برش‌ دهنده‌های کاشی، فاصله‌گذارها، ترازها، و کاردک‌ها مجهز است. انتخاب چسب و درزگیر باید با نیازهای خاص کاشی و نصب شما هماهنگ باشد.
برای حفظ فواصل یکنواخت بین کاشی‌ها، از فاصله‌گذارهای کاشی استفاده کنید. اندازه فاصله‌گذارها بسته به عرض خط درز مورد نظر شما متفاوت است.
اندازه مناسب کاردک برای پخش چسب را انتخاب کنید. نوع و اندازه آن بستگی به اندازه کاشی و نوع زیرساخت دارد. با تجهیزات مناسب در دست، شما آماده نصب، برش دقیق کاشی، و درزگیری کاشی خواهید بود.

اندازه‌گیری و چیدمان

هنگام نصب کاشی‌های پرسلان، اندازه‌گیری دقیق و برنامه‌ریزی چیدمان، سلاح ‌های مخفی شما هستند. ابعاد فضا را اندازه‌گیری کنید، از یک متر نواری برای محاسبه ابعاد فضا استفاده کنید. طول و عرض کف‌ها یا ارتفاع و عرض دیوارها را اندازه‌گیری کنید. این اندازه‌ها را به دقت ثبت کنید.
نقطه مرکزی منطقه نصب خود را پیدا کنید. این به عنوان نقطه شروع شما برای چیدن کاشی‌ها خواهد بود. از یک خط گچی یا سطح لیزری برای علامت‌گذاری این نقطه استفاده کنید.
پیش از اعمال چسب، یک چیدمان خشک انجام دهید. کاشی‌ها را بدون چسب بپرسلاند تا ببینید چگونه می‌گنجند. این به شما کمک می‌کند برای هرگونه برش کاشی، برنامه‌ریزی کنید، اطمینان از یک چیدمان متعادل و ظاهراً جذاب.
خطوط مرجعی که در نقطه مرکزی تقاطع دارند را رسم کنید. این خطوط شما را هنگام قرار دادن کاشی‌های اولیه راهنمایی خواهند کرد. اطمینان حاصل کنید که آنها سطح و عمود برای یک پایان حرفه‌ای هستند.
عرض خط درز مورد نظر خود را تعیین کنید و مطابقاً از فاصله‌گذارهای کاشی استفاده کنید. فاصله‌گذارها فواصل یکنواخت بین کاشی‌ها را حفظ می‌کنند، اطمینان از یک ظاهر تمیز.
اگر چیدمان شما با یک کاشی جزئی در دیوار یا گوشه به پایان رسید، کاشی‌ها را برای جا دادن اندازه‌گیری و برش دهید. برای دقت از یک برش‌دهنده کاشی استفاده کنید. هر نصاب حرفه‌ای کاشی می‌داند که برنامه‌ریزی کلید یک نتیجه‌ی پایانی خیره‌کننده است.

آماده‌سازی سطح

این یک گام محوری هنگام یادگیری نصب حرفه‌ای کاشی پرسلان است. اطمینان از اینکه زیرساخت شما-چه کف باشد یا دیوار-آماده دریافت کاشی‌ها است را فراهم می‌کند. همچنین یک پایه محکم برای پروژه شما فراهم می‌کند.
در اینجا چگونگی آماده‌سازی سطح به طور موثر آمده است:

آماده‌سازی زیرکف

این یک گام حیاتی در فراگیری نصب کاشی‌های پرسلان است. همه چیز درباره اطمینان از این است که زیرکف شما، سطحی که زیر کاشی‌ها قرار دارد، در بهترین شرایط است. با تمیز کردن زیرکف شروع کنید، و تمام گرد و غبار، کثیفی، و آوار را پاک کنید. یک سطح تمیز برای چسبندگی مناسب کاشی ضروری است.
برای ناهمواری‌ها بررسی کنید. نقاط کم را با یک ترکیب خودتراز کننده پر کنید و هر نقاط بلند را ساییده کنید. یک زیرکف سطح از شکستن یا جابجایی کاشی‌ها جلوگیری می‌کند.
هر گونه ترک‌ها در زیرکف را با مواد ترمیم مناسب تعمیر کنید. ترک‌ها می‌توانند با گذشت زمان از طریق کاشی‌ها نمایان شوند.
رطوبت دشمن کاشی است. محتوای رطوبت زیرکف را، به ویژه در مناطق مرطوب، آزمایش کنید. اگر لازم است از یک مانع رطوبت مناسب استفاده کنید. آماده‌سازی زیرکف شما صحنه را برای یک نصب موفقیت‌آمیز کاشی پرسلان فراهم می‌کند.

آماده‌سازی دیوار

این یک گام حیاتی در دستیابی به یک نصب بی‌عیب و نقص کاشی پرسلان است. با برداشتن هرگونه کاشی‌ها، کاغذ دیواری، یا سایر پوشش‌های دیوار موجود شروع کنید. شما به یک صفحه تمیز برای کاشی‌های جدید خود نیاز دارید.
دیوار را برای ترک‌ها، سوراخ‌ها، یا ناهمواری‌ها بررسی کنید. این نقص‌ها را با یک ترکیب ترمیم مناسب پر کنید و آنها را صاف کنید.
سطح دیوار را به آرامی سنباده بزنید یا خراش دهید تا بافتی زبر ایجاد کنید. این به چسب کمک می‌کند تا به طور امن با دیوار پیوند بخورد.
یک آستر مناسب به دیوار اعمال کنید تا چسبندگی چسب را بهبود بخشد. این مرحله اطمینان از یک پیوند قوی بین دیوار و کاشی‌های پرسلان را فراهم می‌کند.

سطح و بررسی برای عمود بودن

از یک تراز برای اطمینان از اینکه دیوار صاف و عمود است استفاده کنید. در صورت لزوم تنظیم کنید تا از کاشی‌های نامنظم جلوگیری شود.
تکنیک‌های نصب کاشی پرسلان
مهارت در تکنیک‌های نصب کاشی پرسلان برای دستیابی به یک پایان حرفه‌ای ضروری است. بیایید به گام‌های کلیدی زیر بپردازیم.

مخلوط کردن و اعمال چسب

دستورالعمل‌های تولیدکننده را برای آماده‌سازی چسب دنبال کنید.
از یک کاردک شیاردار برای پخش یکنواخت چسب روی زیرکف یا دیوار استفاده کنید. در بخش‌های کوچک کار کنید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.
پس از پخش، چسب را با لبه شیاردار کاردک شانه کنید تا شیارهای یکنواختی ایجاد کند. این اطمینان از چسبندگی بهتر کاشی فراهم می‌کند.
فوراً کاشی‌ها را قرار دهید در حالی که چسب هنوز تازه است. آنها را به طور محکم در چسب فشار دهید، آنها را با برنامه چیدمان خود تطبیق دهید. مهارت در این تکنیک، صحنه را برای یک نصب موفقیت‌آمیز کاشی پرسلان فراهم می‌کند.
چگونه کاشی پرسلان نصب کنیم
قرار دادن اولین کاشی
این نقطه شروع حیاتی برای نصب بی‌عیب و نقص کاشی پرسلان است. از نقطه مرکزی چیدمان خود که در مرحله برنامه‌ریزی علامت‌گذاری شده است، شروع کنید. این اطمینان از یک طراحی متقارن را فراهم می‌کند.
اولین کاشی را با یک حرکت چرخشی ملایم به چسب فشار دهید. این اطمینان از تماس خوب و جلوگیری از وجود حفره‌های هوا می‌شود.
از یک تراز برای تایید اینکه کاشی هم سطح و هم عمود است استفاده کنید. در صورت نیاز تنظیم کنید تا یک چیدمان مستقیم حفظ شود.
نصب کاشی‌ها را از این نقطه شروع ادامه دهید دنبال کردن چیدمان از پیش تعیین شده‌تان برای نتیجه‌ای حرفه‌ای و ظاهراً جذاب است.
پیشرفت در طول نصب
همانطور که در طول نصب پیش می‌روید، فاصله‌گذاری را حفظ کنید. از فاصله‌گذار بین هر کاشی استفاده کنید تا از فواصل یکنواخت برای درزگیر اطمینان حاصل شود. فاصله‌گذاری بستگی به طراحی شما و اندازه توصیه شده کاشی دارد.
زمانی که به لبه‌ها، گوشه‌ها، یا موانع می‌رسید، از برش‌کننده کاشی یا اره خیس برای برش‌های دقیق استفاده کنید. با دقت اندازه‌گیری کنید تا از خطاها جلوگیری شود.
به طور دوره‌ای از یک تراز استفاده کنید تا تایید کنید که کاشی‌ها هم سطح و عمود باقی مانده‌اند. در صورت نیاز تنظیم کنید تا یک الگوی مستقیم حفظ شود.
کاشی‌ها را در بخش‌های قابل مدیریت نصب کنید تا اطمینان حاصل شود چسب کاربردی باقی می‌ماند. ادامه دهید تا تمام منطقه کاشی‌کاری شود.

چسباندن کاشی ها به دیوار

ملات نازک را با استفاده از ماله بریده بر روی سطح دیوار به طور یکنواخت پخش کنید. برای جلوگیری از خشک شدن در بخش های کوچک کار کنید. چسب را با طرف بریده ماله شانه کنید تا برآمدگی های یکنواختی ایجاد شود تا چسبندگی کاشی افزایش یابد.
کاشی کاری را از خط مرجع از پیش تعیین شده خود شروع کنید. کاشی ها را محکم به چسب فشار دهید و با طرح چیدمان خود هماهنگ شوید.
برای اطمینان از شکاف های ثابت بین کاشی ها برای دوغاب، از جداکننده کاشی استفاده کنید. کاشی ها را در صورت نیاز برای نصب مستقیم و تراز تنظیم کنید.

آب بندی کاشی های پرسلان

اینها کارهای نهایی هستند که نصب کاشی پرسلان شما را ارتقا می دهند. دوغاب را طبق دستورالعمل سازنده مخلوط کنید تا یک قوام غلیظ و کرمی شود.
دوغاب را روی سطح کاشی پخش کنید و آن را به داخل شکاف ها فشار دهید. از شناور لاستیکی با زاویه 45 درجه استفاده کنید.
دوغاب اضافی را از روی سطوح کاشی با یک اسفنج مرطوب پاک کنید. اسفنج را مرتباً بشویید.
پس از خشک شدن دوغاب، معمولاً 24 تا 72 ساعت بعد، برای محافظت در برابر لکه ها و رطوبت، از دوغاب گیر استفاده کنید. آب بندی کاشی های پرسلان شما دوام و ظاهر کاشی های شما را افزایش می دهد.

مراقبت از کاشی پرسلان تازه نصب شده

کاشی های پرسلان به دلیل دوام و نیازهای کم به نگهداری مشهور هستند. با این حال، برای ماندگاری و زیبایی کاشی های شما همچنان به نگهداری نیاز است. پس از خشک شدن دوغاب، کاشی های پرسلان را با یک پاک کننده کاشی با pH خنثی تمیز کنید تا باقیمانده ها از بین بروند.
برای جلوگیری از تجمع کثیفی، به طور مرتب جارو کنید یا جاروبرقی بکشید. با یک تمیز کننده مرطوب و با استفاده از یک پاک کننده مناسب کاشی تمیز کنید. از پاک کننده های ساینده یا اسیدی که می توانند به کاشی ها یا دوغاب آسیب برسانند دوری کنید.
به طور دوره ای دوغاب را مجدداً ببندید تا یکپارچگی آن حفظ شود و از لک شدن آن جلوگیری شود. برای جلوگیری از لک شدن، فوراً ریزش ها را پاک کنید.

برای نصب کاشی روی کاشی با ما تماس بگیرید 

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929