تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

پیمانکاری ساختمان در شهر قم

 پیمانکاری ساختمان در شهر قم

ساخت و ساز در شهر قم با توجه به اب و هوا و بافت شهر قم نیاز به پیمانکارانی دارد که به این مهم مهارت کافی را داشته باشند مثلا راه های زیادی برای طبقه بندی انواع مختلف ساختمان بر اساس محله، مالک، تصرف و مقاومت در برابر آتش وجود دارد. همه این دسته بندی های مختلف اطلاعات مهمی در مورد نوع ساخت و ساز مورد نیاز و همچنین قوانین حاکم بر روند ساخت و ساز ارائه می دهند.

چهار نوع کلیدی ساخت و ساز شامل مسکونی، تجاری، صنعتی و زیرساختی است که تقریباً هر پروژه ساختمانی را پوشش می دهد. با این حال، هنوز جزئیات مهمی در مورد نوع ساخت و ساز وجود دارد، مانند اینکه آیا پروژه از بودجه عمومی یا خصوصی برخوردار است. برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه شناسایی نوع پروژه ای که روی آن کار می کنید، ادامه دهید.

4 نوع اصلی ساخت و ساز

برای بسیاری از افراد در صنعت ساخت و ساز، نوع پروژه ساخت و ساز به تاسیسات واقعی در حال ساخت اشاره دارد. اینها به سادگی عبارتند از:
ساختمان های مسکونی، مانند خانه های تک و چند خانواده
ساختمان های تجاری مانند ادارات یا انبارها
تأسیسات صنعتی، مانند کارخانه ها یا تأسیسات تولید در مقیاس بزرگ
پروژه های زیرساختی مانند جاده ها، پل ها، فرودگاه ها یا سیستم های فاضلاب
طبقه بندی پروژه ها از این طریق به شما حسی از عملکرد تاسیسات و همچنین تکنیک ها و تجهیزاتی که ممکن است برای ساخت و ساز مورد نیاز باشد می دهد. این انواع اصلی ساخت و ساز اکثریت قریب به اتفاق پروژه ها را پوشش می دهد و بسیاری از شرکت ها و پیمانکاران برای کار در یک بخش خاص متخصص هستند.

انواع دیگر ساخت و ساز

در حالی که طبقه بندی بر اساس نوع ساختمان می تواند در درک هدف نهایی پروژه مفید باشد، سایر سیستم های طبقه بندی بینش بیشتری را در مورد الزامات قانونی و خطرات ساخت و ساز ارائه می دهند. چندین روش رایج دیگر برای طبقه بندی انواع مختلف ساختمان وجود دارد، از جمله:
مقاوم در برابر آتش
تصرف ساختمان
صاحب پروژه
ما جزئیات مربوط به همه این طبقه بندی های مختلف را در زیر داریم.

مقاوم در برابر آتش

ساختمان ها اغلب بر اساس درجه مقاومت در برابر آتش طبقه بندی می شوند، که یک معیار ایمنی است که برای محاسبه توانایی سازه برای مقاومت در برابر آتش استفاده می شود. این استانداردها در قوانین ساخت و ساز ساختمان و ایمنی تهیه شده توسط انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) یافت می شوند. درجه بندی مقاومت در برابر آتش را می توان برای مصالح خاص یا عناصر ساختمانی یا در کل ساختمان ها بر اساس مصالح مورد استفاده اعمال کرد.
درجه بندی مقاومت در برابر آتش در مورد مصالح ساختمانی سازه ای اعمال می شود، از جمله مواردی که در دیوارهای باربر خارجی و داخلی، ستون ها، تیرها، خرپاها و قوس ها و همچنین مجموعه های کف، سقف استفاده می شود. در اینجا انواع اصلی ساختمان ها با توجه به درجه مقاومت در برابر آتش نشانی می شود:
نوع I: مقاوم در برابر آتش. تمام مصالح ساختمانی غیر قابل احتراق هستند و 3-4 ساعت در برابر آتش مقاومت می کنند. این نوع ساخت و ساز معمولا در ساختمان های بلند، پروژه های تجاری و بیمارستان ها یافت می شود.
نوع دوم: غیر قابل احتراق تمام مصالح ساختمانی غیر قابل احتراق هستند و 1-2 ساعت در برابر آتش مقاومت می کنند. این سازه در ساختمان های اداری متوسط، هتل ها و مدارس استفاده می شود.
نوع III: معمولی. ساخت و ساز معمولی 0-2 ساعت مقاومت در برابر آتش ایجاد می کند. دیوارهای خارجی از مواد غیر قابل احتراق مانند آجر ساخته شده اند، در حالی که عناصر ساختاری داخلی ممکن است قابل احتراق باشند. این معمولا در انبارها و برخی از خانه های مسکونی یافت می شود.
نوع چهارم: چوب سنگین. ساخت و ساز چوبی سنگین مستلزم آن است که دیوارهای بیرونی غیر قابل احتراق باشند و 2 ساعت مقاومت در برابر آتش داشته باشند و داخل آن از چوب جامد یا چند لایه بدون فضاهای پنهان ساخته شده باشد. این اغلب در کلیساها، ساختمان های تجاری کوچک و انبارها استفاده می شود.
نوع V: قاب چوبی. ساختمان های چوبی دارای دیوارها، کف و سقف های ساخته شده از چوب هستند که مقاومت کمی در برابر آتش نشان می دهند. این نوع ساخت و ساز در منازل مسکونی رایج است.
جدای از نگرانی آشکار ایمنی برای مقامات دولتی، صاحبان املاک و ساکنان ساختمان، رعایت قوانین مقاومت در برابر آتش نیز بر شرکت های ساختمانی که در واقع سازه را ایجاد می کنند، تأثیر می گذارد.
در یک پروژه ساختمانی، الزامات مقاومت مصالح در برابر آتش معمولاً در مشخصات ساخت و ساز ارائه شده در اسناد قرارداد یافت می شود. در نتیجه، این طبقه‌بندی‌ها برای پیمانکاران و تامین ‌کنندگان مهم است که بفهمند و دنبال کنند تا مطمئن شوند که الزامات قرارداد را برآورده می‌ کنند. اگر یک پیمانکار مواد تایید نشده را جایگزین کند، چه برای صرفه جویی در هزینه یا سهولت استفاده، ممکن است در نهایت قرارداد خود را زیر پا بگذارد، مجبور شود کار خود را اصلاح کند و حتی خسارت بپردازد.

تصرف ساختمان

پروژه های ساختمانی اغلب بر اساس تصرف آنها طبقه بندی می شوند، که هم به استفاده از آنها و هم به تعداد افراد مجاز برای اشغال تاسیسات اشاره دارد.
در حالی که حوزه های قضایی محلی کدهای ساختمانی خود را تعیین می کنند، اغلب تصمیم می گیرند مجموعه استانداردی از کدهای پذیرفته شده را اتخاذ کنند. رایج ترین در ایالات متحده کد بین المللی ساختمان (IBC) است که دارای 10 طبقه بندی گسترده برای ساختمان ها است:
مجمع (گروه A): امکاناتی که افراد در گروه های بزرگ در آن جمع می شوند. شامل کلیساها، رستوران ها، تئاترها، استادیوم ها و غیره می شود.
تجارت (گروه B): امکاناتی که در آن خدمات تجاری (نه محصولات خرده فروشی) ارائه می شود. شامل ساختمان های دولتی، دانشگاه ها، سالن های مو، مطب پزشکان، بانک ها و غیره می شود.
آموزشی (گروه E): امکانات برای آموزش جوانان. شامل مدارس ابتدایی، دبیرستان ها، مهدکودک ها و غیره می شود.
کارخانه (گروه F): امکاناتی که برای ساخت، مونتاژ، ساخت یا تعمیر کالا طراحی شده است. شامل کابینت سازها، مغازه های مبلمان، کارخانه های کاغذسازی، مکانیک خودرو و غیره می شود.
خطر بالا (گروه H): امکاناتی برای تولید یا نگهداری مواد قابل اشتعال یا سمی مانند آتش بازی، مواد منفجره، مایعات قابل احتراق و غیره.
نهادی (گروه I): تأسیساتی که ساکنین آن نیاز به کمک فیزیکی دارند یا در بازداشت هستند. شامل خانه های سالمندان، بیمارستان ها، زندان ها و غیره می شود.
Mercantile (گروه M): امکاناتی برای نمایش یا خرده فروشی کالاها. شامل خواربار فروشی ها، فروشگاه های بزرگ، داروخانه ها، پمپ بنزین ها و غیره می شود.
مسکونی (گروه R): امکانات برای اقامت شبانه. شامل خانه ها، ساختمان های آپارتمانی، هتل ها، متل ها و غیره می شود.
ذخیره سازی (گروه S): امکاناتی که در آن اقلام غیر خطرناک نگهداری می شود. شامل انبارها، پارکینگ ها و غیره
ابزارهای کاربردی و متفرقه (گروه U): امکاناتی برای استفاده های دیگر که در دسته های دیگر گنجانده نشده اند. شامل برج های آبی، کانکس ها، انبارها، گلخانه ها، سوله ها و غیره می باشد.
تصرف برای معماران، پیمانکاران، و صاحبان املاک در هر دو منطقه بندی و قوانین ساختمان مهم است. رعایت نکردن الزامات منطقه‌بندی و کد، مشکلاتی را در طول بازرسی ساختمان ایجاد می‌ کند، که می ‌تواند تعطیلی پروژه را به عقب براند، باعث نقض قرارداد و تاخیر در پرداخت به پیمانکاران در محل کار شود.

صاحب پروژه

شاید مهم ترین راه برای طبقه بندی ساخت و ساز بر اساس مالک پروژه یا ملک باشد. چرا اینطور است؟ زیرا قوانین ایالتی و فدرال در مورد قراردادها، پرداخت ها و میزان ریسکی که پیمانکاران و تامین کنندگان پروژه را متحمل خواهند شد، به مالکیت پروژه اهمیت می دهند.
قوانین مربوط به تأسیساتی که روی آن کار می کنید و اینکه صنعتی است یا عمرانی سنگین نیست. در عوض، آنها الزامات را بر اساس مالک پروژه تعیین می کنند. فقط به قوانین پرداخت سریع، حق التزام مکانیکی و حقوق ادعای اوراق قرضه و تقریباً هر قانون دیگری که بر حق یک پیمانکار برای پرداخت در شغل تأثیر می گذارد نگاه کنید.
به طور کلی، پروژه های ساختمانی یا دولتی یا خصوصی هستند، اما آنها به 4 نوع تقسیم می شوند:
پروژه های مسکونی خصوصی شامل خانه های تک خانواده یا تاسیسات مسکونی با چندین واحد است.
پروژه های تجاری خصوصی شامل رستوران ها، خواربار فروشی ها، آسمان خراش ها، مراکز خرید، امکانات ورزشی، بیمارستان ها و همچنین مدارس و دانشگاه های خصوصی است.
پروژه های ساختمانی ایالتی پروژه هایی هستند که توسط دولت تامین مالی می شوند و تحت مالکیت دولت فدرال نیستند، به طور بالقوه شامل مدارس دولتی، ساختمان های مدنی، بزرگراه ها یا پل ها.
پروژه‌های ساختمانی فدرال پروژه‌هایی هستند که توسط دولت تامین می ‌شوند و متعلق به دولت فدرال هستند. مانند پروژه های دولتی، کار ساخت و ساز واقعی اغلب بر روی ساختمان های دولتی و پروژه های زیربنایی است.
این دسته بندی ها بر اساس مالکیت ملکی که پروژه ساخت و ساز در آن در حال انجام است تعیین می شود. این مهم است زیرا مالک ملک تعیین می کند که پیمانکاران و تامین کنندگان امنیت پرداخت چه نوع کار را انجام می دهند.
در پروژه های خصوصی، حق مکانیک به متخصصان ساخت و ساز علاقه امنیتی به خود ملک را ارائه می دهد. در صورت عدم پرداخت، آنها می توانند ادعای ضمانت را مطرح کنند و ملک را بارگیری کنند و تا زمانی که بدهی پیمانکار پرداخت نشود، فروش یا تامین مالی مجدد برای مالک دشوار می شود.
زمین های عمومی، اعم از ایالتی یا فدرال، نمی توانند مشمول ادعای حق حبس از طرف پیمانکار شوند. در عوض، پرداخت‌های مربوط به این پروژه‌ها توسط وثیقه پرداخت پیمانکار عمومی تضمین می‌ شود. اوراق قرضه اساساً جای ملک را می گیرد - اگر یک تجارت ساختمانی پرداخت نشود، آنها می توانند با ضمانتی که وثیقه GC را ارائه می کند، ادعای ضمانت نامه را ارائه کنند.
چرا باید بدانید که صاحب یک پروژه چه کسی است؟ تفاوت ها بسیار مهم هستند زیرا قوانین حاکم بر پروژه ساخت و ساز شما بسته به مالک آن به طور قابل توجهی متفاوت است.
اول از همه، نوع امنیت پرداخت موجود برای پیمانکاران و تامین کنندگان در یک پروژه متفاوت است. در پروژه‌های خصوصی (مسکونی یا تجاری)، مشاغل ساختمانی بدون پرداخت حقوق می‌ توانند یک حق مکانیکی ثبت کنند.
اما در پروژه‌های عمومی، دولت فدرال یا ایالتی که مالک آن است، به پیمانکاران اجازه نمی ‌دهد که اموالشان را اختتامیه کنند. درعوض، قانون میلر (در سطح فدرال) یا قوانین میلر کوچک (در سطح ایالت) معمولاً از پیمانکار عمومی می‌ خواهد که برای تأمین امنیت پرداخت برای کسانی که روی آن کار می‌ کنند، یک اوراق قرضه پرداخت کند. اگر آنها پرداخت نشوند، می توانند برای بازیابی پول ادعای اوراق قرضه ارائه کنند.
اما قوانین پرداخت تنها قوانینی نیستند که متفاوت هستند. قوانین کار و قوانین قرارداد بسته به نوع پروژه شما و موارد دیگر متفاوت است.
این تفاوت های قانونی به همین دلیل است که سیستم طبقه بندی سنتی - بر اساس نوع ساختمان - تا حد زیادی بی ربط است. در حالی که ماهیت کار اساسی تا حدی مهم است، تفاوت های حقوقی بزرگ به ماهیت خصوصی یا عمومی کار بستگی دارد.

نوع پروژه خود را بشناسید

نوع پروژه ای که روی آن کار می کنید اغلب نوع قرارداد، مواد و مشخصات مورد نیاز را تعیین می کند. اگر هر یک از شرکت‌کنندگان در ساخت‌وساز قوانین و الزامات ایمنی مورد نیاز برای آن نوع ساختمان را رعایت نکند، می ‌تواند باعث شود بازرس ساختمان تصحیح یا ردی را صادر کند که تکمیل پروژه را به تاخیر می ‌اندازد و پرداخت به همه افراد پروژه را به تاخیر می‌اندازد.
اما مهم نیست که چه نوع ساختمانی را می‌سازید، دانستن نوع مالک پروژه بسیار مهم است - خواه پروژه خصوصی، ایالتی یا فدرال باشد. این امر قوانین دریافت حقوق را تعیین می کند، از جمله اقداماتی که پیمانکاران و تامین کنندگان باید در صورت عدم پرداخت انجام دهند.

بهترین پیمانکاران و مهندسین بازسازی و نوسازی ساختمان در قم

در صورت نیاز به بازسازی و یا نوسازی ساختمان، نماکاری ساختمان، کاشی کاری و .... سایت استاد کار با شناسایی مهندسین مجرب و پیمانکاران ماهر با توجه به نیاز شما پیمانکاران را معرفی می کند و شما با بستن قرارداد ساختمان خود را برای بازسازی و یا نوسازی در اختیار انها قرار می دهید.

شماره تلفن پیمانکاران ساختمانی قم

سایت استاد کار با مدیریت مهندس فتحی شماره تلفن های پیمانکاران مجرب که به تمام قوانین مسلط هستند و دارای سابقه کار هستند را در اختیار دارد
شما می توانید با زدن تلفن به سایت استادکار درخواست بازدید و مشاوره پیمانکاری یا بازسازی ساختمان خود را داشته باشید.

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929