تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

منشاء و انواع سنگ مرمر

برای مجسمه سازان و معماران یونانی و رومی، سنگ مرمر تبدیل به یک نماد فرهنگی از سنت است الگوهای بسیار متنوع و رنگارنگ آن از مواد تزئینی مورد علاقه به عنوان مثال در الگوهای پس زمینه برای صفحه نمایش استفاده می شود.

در فرهنگ عامه، سنگ مرمر با علامت نجومی برج جوزا در ارتباط است. سنگ مرمر سفید خالص نماد خلوص است. سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی ناشی از سنگ های کربناتی رسوبی، یا سنگ آهک یا دول استون است. این فرایند دگرگونی باعث تبلور مجدد کامل سنگ اصلی به یک موزاییک به هم پیوسته از بلورهای کلسیت و یا دولومیت تشکیل شده است.
سنگ مرمر سفید خالص ناشی از دگرگونی سنگ آهک بسیار خالص است. چرخش مشخصه و رگهایی از بسیاری از گونه های سنگ مرمر رنگی معمولاً به ناخالصی های مختلف مواد معدنی مانند خاک رس، سیلت، شن و ماسه، اکسیدهای آهن که در اصل به علت حضور لایه های سنگ آهک است. رنگ سبز اغلب به دلیل مارپیچ ناشی از سنگ آهک منیزیم بالا یا دول استون با ناخالصی سیلیس است. این ناخالصی های مختلف بسیج شده اند و تبلور مجدد توسط فشار شدید و گرما متامورفیسم است.
انواع سنگ مرمر
برخی از انواع مهم تاریخی از سنگ مرمر، بر اساس نام مکان معادن خود عبارتند از:
Carrara کارارا (ایتالیا)
Pentelicus پنتلیکوس (یونان)
Proconnesus پروکونسوس (ترکیه)
مرمر سفید، مانند کارارا، برای مجسمه سازی از زمان های کلاسیک با ارزش بوده است. این ترجیح به علت نرمی و همگرایی نسبی و همگن بودن و یک مقاومت نسبت به مخربی آن است. همچنین، انکسار پایین کلسیت اجازه می دهد تا نور چند میلیمتر به سنگ قبل از پراکنده شدن نفوذ کند و در نتیجه یک مشخصه "مومی" مجسمه های سنگ مرمر از بدن انسان می دهد.

توجه: جهت خرید انواع سنگ مرمر با سایت استادکار تماس بگیرید

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929