تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

آشنایی با انواع مختلف پارچه مخمل

پارچه مخمل

مخمل نوعی پارچه است که یک طرف آن پرز کوتاه و طرف دیگر آن پرز بلندتر است. اغلب از ابریشم، پنبه یا الیاف مصنوعی ساخته می شود. پارچه مخملی در صنعت مد محبوبیت دارد زیرا ظاهر و احساس زیبایی دارد. همچنین در سبک ها، بافت ها و رنگ های مختلف موجود است.

پارچه های مخمل به دلایل زیادی مورد پسند و ترند هستند. یکی از دلایل این است که آنها ظاهری مجلل دارند و احساس می کنند پوشیده شوند. آنها همچنین بسیار راحت هستند زیرا می توان آنها را در تمام طول سال بدون نگرانی از تعریق زیاد یا سرد شدن بیش از حد پوشید. آنها همچنین در رنگ های بسیار متنوعی وجود دارند که باعث می شود به راحتی با هر لباسی که می خواهید آنها را بپوشید هماهنگ کنید!

مخمل نوعی پارچه است که از الیاف گیاه مخمل تهیه می شود. پارچه‌های مخمل معمولاً با یک یا چند سطح پرز بافته می‌شوند که ظاهر و حسی متمایز به آن می‌دهد.

انواع مختلفی از پارچه های مخمل در بازار موجود است، از جمله مخمل برای اثاثه یا لوازم داخلی، مخمل برای لباس و حتی مخمل برای پرده. مخمل اغلب به عنوان یک لهجه در طراحی های مجلل استفاده می شود زیرا غنی و مجلل به نظر می رسد.

این مقاله به بررسی انواع مختلف پارچه های مخملی، ارائه راهکارهایی برای خرید پارچه مخمل از جمله کاربرد آنها در روند مد می پردازد.

مخمل پارچه ای است که می تواند از مواد مختلفی مانند پنبه، ابریشم یا پشم ساخته شود. معمولاً یک پارچه سنگین با پرزهای کوتاه و سطح بافتی است.

مخمل برای قرن ها در فرهنگ های مختلف و برای اهداف مختلف مانند پوشاک و اثاثه یا لوازم داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. در قرن هجدهم، در اروپا برای لباس زنانه و کت و شلوار مجلسی مردانه رایج شد.

در قرن بیستم، مخمل به دلیل بافت غنی و براق بودن اغلب در مد زنانه استفاده می شد. در دهه 1950 زمانی که از آن برای ساخت دامن ها و لباس هایی با طرح های برجسته گل استفاده می شد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد

مخمل نوعی پارچه با پرز کوتاه مشخص است. از نظر تاریخی از ابریشم بافته شده است، همچنین می توان آن را از انواع الیاف مانند پنبه، ویسکوز، ابریشم مصنوعی یا الیاف مصنوعی ساخت. پارچه مخملی معمولاً به عنوان پارچه دوتایی بافته می شود و سپس برای تولید پارچه های دو پره از هم جدا می شود. گران ترین نوع مخمل ابریشم است که در اصل برای خانواده سلطنتی محفوظ است.

 مخمل مظهر تجمل است. ما اغلب آن را در کت‌واک‌ها می‌بینیم و وقتی به لباس شب فکر می‌کنیم این اولین تداعی ماست. امروزه مواد مخملی در دسترس هر کسی است و نه تنها برای لباس‌های مخصوص مراسم خاص، بلکه برای لباس‌های روزمره و لباس‌های راحتی نیز استفاده می‌شود.

 

پارچه مخمل

 این پارچه به خاطر دست نرم و درخشش متمایزش مشهور است که آن را به اولین انتخاب برای لباس های شب یا کوکتل، کت و شلوار، ژاکت و سایر لباس های لوکس تبدیل می کند.

مخمل از چه ساخته شده است؟

اگرچه مخمل همیشه نرم است (کلمه "مخملی" را به خاطر دارید؟) ، نحوه پوشاندن و رفتار آن بستگی زیادی به ترکیب دارد. در اینجا جدول خلاصه ای از مخمل ساده و ویژگی های رایج آن آمده است:

 

 خصوصیات و کاربردهای و موارد خرید پارچه مخمل

مخمل ابریشم: درخشان، نرم و صاف، سبک وزن، با پارچه ای عالی - لباس شب، لباس رسمی، لباس عروس

 

مخمل پنبه ای: محکم و نرم. در مقایسه با سایر انواع مخمل، روکش کمتری دارد- لباس های مناسبتی ، ژاکت، شلوار بپوشید

 

مخملی ویسکوز/ریون: از نظر کیفیت و روکش شبیه مخمل ابریشمی است. معمولاً با الیاف ابریشم یا مصنوعی ترکیب می شود، بسیار نرم و براق است - لباس شب، لباس عروس

 

مخمل مصنوعی: -100% مصنوعی یا مخلوط با الیاف طبیعی. بدون کشش، نرم، پرده فوق العاده، مقاوم در برابر کپک لباس شب، لباس

 

مخمل پشمی: سنگین، نرم، غنی، بافت. اغلب بسیار ضخیم است - اثاثه یا لوازم داخلی، پارچه فروشی، لوازم جانبی

 

مخمل کتان: توده های کتانی نرم، مات و متراکم روی زمین کتانی یا پنبه ای. ممکن است ظاهری خشن داشته باشد -اثاثه یا لوازم داخلی، پرده هایی با ظاهری قدیمی

 

مخمل کششی: هر نوع مخملی با رنگ الاستین، لاکرا یا اسپندکس - ایده آل برای پوشاک زنانه برای برجسته کردن منحنی ها و در آغوش گرفتن بدن

 

خرید پارچه مخمل شانل و خرید پارچه مخمل کالیفرنیا را از دست ندهید

 

پارچه مخمل 100% ابریشم کاملاً لوکس است و قیمت پارچه بسیار بیشتر از سایر انواع مخمل است. برای مقرون به صرفه تر کردن آن، تولید کنندگان مخمل اغلب ابریشم و ابریشم مصنوعی یا ویسکوز را ترکیب می کنند. چیزی که در نهایت به دست می آورید پارچه ای بسیار روان، نرم و منعکس کننده است که برای ظاهر فرش قرمز ایده آل است.

 

پارچه مخمل پنبه ای ارزان تر است، اما در عین حال کمتر مجلل به نظر می رسد. اما این نوع مخمل بدنه بیشتری دارد و کت و شلوارها و کاپشن های خوش تیپی را می سازد. اکثر مردان پارچه مخمل پنبه ای را برای کت های خاص خود انتخاب می کنند زیرا لیز نیست و براقیت کمتری دارد.

 

به علاوه، انواع مختلفی از مخمل نیز وجود دارد که اکثر ما هرگز نام آنها را نشنیده ایم. به عنوان مثال، مخمل کوبا، همچنین به عنوان مخمل کاسای شناخته می شود، با دست در جمهوری دموکراتیک کنگو بافته می شود و با طراحی هندسی بسیار پیچیده مشخص می شود. مخمل کاسای از برگ های درخت رافیا، درخت نخل بومی مناطق گرمسیری آفریقا ساخته می شود.

 

انواع پارچه مخملی

در حالی که برخی از ما پارچه را بر حسب لمس آن انتخاب می کنیم، برخی دیگر به طراحی آن توجه می کنند. در زیر انواعی از مواد مخملی وجود دارد که می توانید در مغازه ها و بوتیک های پارچه فروشی پیدا کنید.

مخمل خرد شده. ظاهر چین و چروک خاصی دارد و بسیار براق است. یا با چرخاندن پارچه در حالی که خیس است یا با فشار دادن چرت در جهات مختلف تولید می شود.

مخمل را بخور. این نوع پارچه مخملی که به نام «سوختگی» نیز شناخته می‌شود، دارای مناطقی بدون پرز است که برای ایجاد الگو، شمع برداشته شده است. زمین و شمع از الیاف مختلف بافته شده است.

لیون مخملی. یک پارچه مخملی سنگین و ترد با پرز ضخیم، بافته شده در لیون، فرانسه.

مخمل ناکری. این نوع مخمل نیز مانند ابریشم ساچمه ای رنگین کمانی دارد، زیرا زمین و پرز به رنگ های مختلف بافته می شود.

پانه مخملی. چرت در یک جهت فشرده می شود.

مخملی روی شمع. نوعی مخمل با انبوهی از ارتفاعات مختلف.

اینها فقط چند نمونه از مواد مخملی هستند که می توانید برای پروژه های مد خود استفاده کنید. در واقع تعداد آنها به تعداد ستاره های آسمان است! چیزی که مخمل را پیچیده‌تر می‌کند، شباهت آن به مواد مخملی مانند مخمل و مخمل است. چگونه آنها را از هم جدا می کنید؟

 

 آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مدام این نوع پارچه ها را اشتباه می گیرید؟ بیایید یاد بگیریم که چگونه آنها را یک بار برای همیشه متمایز کنیم.

 

مخمل در مقایسه با مخمل و مخمل طولانی ترین پرز را دارد. نرم و براق است و در سرتاسر کمد لباس از لباس شب گرفته تا لباس های غیررسمی استفاده می شود. مهم نیست که از کدام الیاف مخملی ساخته شده است، هر لباسی را به یک کالای لوکس و گران قیمت تبدیل می کند.

Velour یا Velours نسخه بافتنی مخمل است که در سال 1844 در فرانسه اختراع شد. معمولاً از پنبه یا ترکیب پنبه ساخته می شود، کشش تر از مخمل است اما دارای پارچه ای مشابه است. ایده آل برای لباس های رقص و لباس های ورزشی، به دنیای مد و دکوراسیون داخلی نیز راه پیدا کرده است. پارچه مخملی اغلب برای پرده، پرده و پتو استفاده می شود.

Velveteen از پنبه یا ترکیب پنبه / ابریشم ساخته شده است. همانطور که از نام آن پیداست، شبیه مخمل است، اما نرم و متراکم نیست. شمع آن کوتاه‌تر است، هرگز بیش از 3 میلی‌متر عمق ندارد و مقداری تند و تیز دارد. اگر مخمل را با مخمل مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که درخشندگی و جلای کمتری دارد. ضخیم و بادوام، مخملی به خوبی به شلوارهای گرم، لباس‌ها، دامن‌ها، کت‌ها، کت‌ها و غیره می‌دوزد. برای لباس‌های غیررسمی ایده‌آل است.

به طور خلاصه، مخمل، مخمل و مخمل ممکن است تقریباً یکسان به نظر برسند، اما از نظر روکش، احساس و حتی بافت متفاوت هستند. اگر تردید دارید که کدام یک را برای لباس یا ژاکت آینده خود انتخاب کنید، در اینجا یک نکته کوچک برای شما وجود دارد: به جای الیاف مصنوعی، الیاف طبیعی را انتخاب کنید، زیرا آنها احساس خوبی دارند و با بدن شما سازگار هستند. به طور کلی، پارچه های طبیعی هزینه بیشتری دارند اما به آن به عنوان سرمایه گذاری در سبک، راحتی و حتی سلامت فکر کنید.

مخملی ممکن است شبیه مخمل به نظر برسد، اما اینها گونه های کاملاً متفاوتی هستند. به طور معمول از 100٪ پلی استر ساخته شده است، مخمل خواب دار دارای شمع بسیار طولانی است و در لمس بسیار نرم است. در مقایسه با مخمل، شمع کمتر متراکم است. پارچه مخملی برای ساخت لباس خواب های دنج، روپوش و اسباب بازی های پر شده استفاده می شود.

اولین پارچه مخملی که تا به حال ساخته شد در قرن سوم قبل از میلاد در چین بافته شد. بعداً در سراسر اروپا گسترش یافت و در دوران رنسانس محبوبیت زیادی به دست آورد. ایتالیا با تولید طرح های پیچیده برای اشراف به تولید کننده مخمل پیشرو تبدیل شد.

جای تعجب نیست که در طول قرن بیستم با ما بوده است. آن لباس‌های سر تا پا مخملی و لباس‌های خوش فرم که در دهه ۷۰ رایج بودند را به خاطر دارید؟ مخمل یک پارچه منتخب ثابت برای بسیاری از طراحان بوده است، چه در بخش های لباس های آماده و چه در بخش های اوت کوتور. رنگی سلطنتی به مجموعه‌های پاییز/زمستان 2016 و 2017 اضافه کرد، در سال 2018 بازگشت بزرگی داشت و مطمئناً انتظار می‌رود در سال 2019 مد روز باقی بماند. بنابراین، چه چیزی در کت‌واک‌ها جذاب است؟

رنگ های روشن را برای جلب توجه به خود زیبای خود انتخاب کنید! اگرچه پارچه مخمل مشکی یک کلاسیک جاودانه است، اما کت واک های این فصل مملو از رنگ های چشم نواز آبی، صورتی، زرد، قرمز و طلایی است. رنگ های جواهر باحال هستند!

 

 رنگ پارچه های مخمل

رنگ سایه های مرسوم، مد روز

خاکستری متالیک، تیره، سفید شده

آلو بنفشه، بادمجان

زمرد سبز، زیتون، خاکی، جنگل

نیروی دریایی آبی، نیمه شب

می توانید انواع مختلفی از لباس ها را با رنگ های مختلف ترکیب کنید: قرمز با مشکی، شرابی و قهوه ای عالی به نظر می رسد. با این حال، یک توصیه کلی در مورد مخمل را به خاطر داشته باشید: قانون مربوط به سه رنگ در لباس را با دو رنگ یا سایه جایگزین کنید. از چاپ های مینیمالیستی یا قومیتی نیز خودداری کنید.

 

سبک هایی برای ساخت یک کمد لباس کامل

لباس‌های سرپوشیده، لباس‌های بادی، لباس‌های پوشیده، تاپ‌های مخملی، دامن‌های روکش دار، کت و شلوارهای شلواری، لباس‌های بیرونی و کت‌های بمب‌افکن – مخمل قطعاً جا افتاده است.

 تجهیزات جانبی

ما قبلاً کفش‌ها و چکمه‌های مخملی را دیده‌ایم، و امسال برخی از طراحان مد راه جدیدی برای تحت تأثیر قرار دادن ما پیدا کردند: کیف‌های دستی و کلاچ مخملی.

 شیک ترین ترکیب ها

یکی از رازهای محبوبیت لباس های مخملی، سادگی آنهاست. آنها به لطف پرده های شگفت انگیز، عمق رنگ و درخشش شیک خود شگفت انگیز به نظر می رسند. ایده خودکفایی پارچه مخملی حیا و اعتدال را در آرایش، جواهرات و ترکیب با سایر پارچه ها یادآوری می کند. اگر دو شرط اول کاملاً قابل درک باشد، نکته آخر نیاز به توضیح دارد.

دو نوع مخملی متفاوت با پارچه های مصنوعی بدون براق

پارچه های پولک دار

قانون سرانگشتی برای کسانی که نمی توانند در برابر آزمایش های مد مقاومت کنند این است که نسبت مخمل مناسب را برای لباس خود پیدا کنند. به سختی می توان درصد خاصی از مخمل را در یک لباس شب به شما داد، زیرا ده ها سبک طراحی وجود دارد که لهجه های این یا آن پارچه بسیار متفاوت است. این زمانی است که باید به سلیقه خود یا دوستانتان تکیه کنید.

لباس برتر برای ساخت با مخمل

از آنجایی که مخمل بازگشته است، ایده خوبی است که یک آیتم جدید به کمد لباس خود اضافه کنید. مخمل که در اصل برای ثروتمندترین افراد محفوظ بود، مدت‌هاست که برای ایجاد لباس‌های باشکوه و سایر لباس‌ها استفاده می‌شود. لباس‌های مخملی با سنگ‌های قیمتی، کریستال و گلدوزی تزئین شده‌اند تا ظاهر سلطنتی آن‌ها را برجسته کند.

 

مد مدرن مفهوم "رویال" را دوباره تعریف می کند و پارچه های مجلل را در لباس های روزمره می گنجاند.

 چرا که نه؟ Velvet بافتی زیبا و درخشندگی زیبا دارد و اکنون بسیار مقرون به صرفه تر است، بنابراین همه می توانند از آن برای پروژه های خود استفاده کنند.

 پارچه مخمل را چگونه می پوشید و با آن چه می توانید بسازید؟ در اینجا 5 مورد برتر ما برای کسانی است که احساس می کنند در بخش سبک گیر کرده اند.

 

  1. لباس ماکسی

 

یکی از موارد مورد علاقه آشکار در باند فرودگاه، می توان آن را در هر نوع مخملی بسته به اثری که می خواهید به دست آورید، درست کرد. اگر می‌خواهید لباس‌تان بیشتر در قسمت‌های پوشیده باشد، از مخمل ابریشم یا ابریشمی/ویسکوز انتخاب کنید. اگر به دنبال بافت سفت تر و بدنه بیشتر هستید، پارچه مخملی نخی را امتحان کنید (همچنین براقیت کمتری دارد!). با آستین ها و سیلوئت ها بازی کنید تا خود شیک خود را نشان دهید!

 

  1. لباس شب 

کت و شلوارهای مخملی برای ظاهر «ملکه شب» ایده آل هستند. سایه های باریک و پاهای پهن، پشت باز یا دکلته اغوا کننده - مهم نیست که چگونه آن را طراحی کنید، توجه همه را به خود جلب می کند. پارچه مخملی کشدار نیز مفید خواهد بود زیرا حرکت را آسان می کند. همچنین ممکن است مخمل خرد شده را برای یک پیچ و تاب جالب در بافت در نظر بگیرید.

 

  1. ژاکت

 

ژاکت مخملی قطعا یکی از ملزومات کمد لباس پاییز و زمستان است. جنس مخمل پشمی شما را در روزهای سرد گرم نگه می‌دارد، اما می‌توانید نسخه‌های سبک‌تر را امتحان کنید. به برش های کلاسیک، کت های بمب افکن، کت های جلو باز یا کت های لانگ لاین فکر کنید. مخمل دوزی یک راه مطمئن برای به دست آوردن ظاهری میلیون دلاری است.

 

  1. شلوار

 

شلوارهای مخملی همه کاره هستند. آنها برای یک دفتر، خیابان، حتی موقعیت های خاص عالی هستند! آنها همچنین به خوبی با طیف وسیعی از لباس های برتر، از بلوز و تونیک گرفته تا پیراهن، یقه یقه اسکی و ژاکت هماهنگ می شوند. باز هم، می‌توانید با اشکال بازی کنید تا منحنی‌ها را برجسته کنید و هرگونه نقصی را پنهان کنید. احتمالاً استفاده از مخمل نخی کشسان عملی ترین انتخاب خواهد بود.

 

  1. دامن

 

اجازه دهید تخیل شما بر نمایش حاکم باشد. یک دامن مخملی زیبا کلید کمد لباس پاییزی است، زیرا نرم، راحت و بسیار شیک است! فرقی نمی‌کند دامن مدادی را انتخاب کنید یا طرح کلوش، پلیسه‌ها یا مدل‌های کشدار، مخمل کاملاً عالی خواهد بود.

 

نکات مد با پارچه مخملی

مخمل از نظر سبک پارچه ای کاملاً خواستنی است، زیرا بافت و براقی بسیار متمایز دارد. از اضافه کردن مخمل به کمد لباس خود نترسید. در اینجا چند نکته وجود دارد:

 

زمان هایی که مخمل به عنوان یک ویژگی اشراف در نظر گرفته می شد، مدت هاست گذشته است. این روزها می‌توانید دامن مخملی را با ژاکت مورد علاقه‌تان یا یک ژاکت مخملی با شلوار مشکی/خاکستری رسمی بپوشید. تا زمانی که مخمل رنگ خاصی از تجمل را حفظ می کند، مراقب باشید که در ایجاد ظاهر غیررسمی خود بسیار شیک نباشید – شما به راحتی می توانید در لباس پوشیدن بیش از حد بگذرید.

 به مینیمالیسم پایبند باشید و چندین لباس مخملی را همزمان نپوشید. این قانون در مورد کفش های مخملی که از همان پارچه لباس شما ساخته شده اند نیز صدق می کند.

 اگر می توان شکل شما را منحنی توصیف کرد، سعی کنید از لباس های نزدیک خودداری کنید.

 فردی که مخمل پوشیده است همیشه در مرکز توجه همه قرار دارد - این پارچه نظرها را به خود جلب می کند، بنابراین دقت شما در مرحله انتخاب لوازم جانبی ظاهر پیچیده و با سلیقه شما را تضمین می کند. در اینجا توصیه های اصلی وجود دارد:

 

  1. اکسسوری های کلاسیک، مانند یک زنجیر طلایی، یک حلقه بدون سنگ های حجیم یا یک گردنبند ساده را انتخاب کنید که سبک آن به منطقه دکلته بستگی دارد. این پارچه همچنین الزاماتی را برای تعداد لوازم جانبی تعیین می کند: بیش از دو قطعه جواهرات را همزمان نپوشید.

 

  1. بسته به مدل لباس شما، یک کمربند چرمی کوچک نیز می تواند گزینه خوبی باشد.

 

  1. کیف‌های دستی در اینجا نیز اهمیت دارند: زمانی که مخمل را انتخاب می‌کنید، کیف‌های دستی حجیم یا پرمدعا را با کلاچ، مانند پاکت یا کلاچ کیف پول، عوض کنید.

 

چگونه از پارچه مخمل مراقبت کنیم؟

مخمل یک پارچه لوکس است، بنابراین باید به ترتیب با آن رفتار کنید. نکات مراقبت و پوشیدن بستگی زیادی به ترکیب دارد. برای شروع، مخمل های طبیعی نرم تر و براق تر از مخمل های مصنوعی هستند، به این معنی که ممکن است خیلی زودتر خرد شوند. هر نوع ماده مخملی را که در نهایت انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که تمیز کردن آن بسیار سخت است و باران و برف را دوست ندارد.

 

بیشتر پارچه های مخملی باید خشک شوند، اگرچه برخی از آنها با شستن دستی مناسب هستند. بهترین راه برای فهمیدن اینکه مخمل شما چه واکنشی به این موضوع نشان می دهد، پیش شستن نمونه است.

 پارچه مخملی را اتو نکنید، در غیر این صورت در نهایت آن را له خواهید کرد. در عوض، به سمت بخارپزی بروید و از سمت اشتباه شروع کنید تا مطمئن شوید که به آن آسیب نمی‌رسانید.

 تا جایی که به نگهداری مربوط می شود، به یاد داشته باشید که پارچه های مخملی وقتی برای مدت طولانی تا شوند می توانند چروک شوند. در صورت امکان، لباس های مخملی را صاف نگه دارید.

 

تولید کنندگان اصلی پارچه مخمل

به دنبال مخمل با کیفیت هستید و نمی دانید به چه کسی اعتماد کنید؟ با این سازندگان معتبر از اروپا همراه باشید تا در سمت امن باشید:

 

بوتون رنو (فرانسه)

Redaelli (ایتالیا)

یاکوب شلپفر (سوئیس)

کارنه (ایتالیا)

HOH (اتریش)

Bouton Renaud و Redaelli در ساخت مخمل تخصص دارند، بنابراین می‌توانید برای مخمل‌های لوکس ابریشمی/ویسکوز، مخمل نخی نرم و مخملی برای لباس‌های شب، کت و شلوار دامن‌های چشم نواز، کت‌های زیبا و غیره به آنها مراجعه کنید.

Jakob Schlaepfer، Carnet و HOH طیف وسیعی از پارچه‌ها، از جمله مخمل‌های چاپی خیره‌کننده و گلدوزی‌های لباس‌های فانتزی را تولید می‌کنند.

 بنابراین، چرا امسال، سال آینده و هر سال بعد به پارچه مخمل نیاز دارید؟ هر قطعه ای را به یک نمایشگر تبدیل می کند و از نظر فضا و ظاهر برنده است. آیا چیزی فریبنده تر از یک لباس پارچه مخمل قرمز وجود دارد؟ به علاوه، همه چیز را بهتر می کند! برگردان‌های مخملی، سرآستین‌ها یا بند‌های کمر، کل ظاهر را بالا می‌برد و آن را با حالتی سلطنتی تپش می‌بخشد. به طور خلاصه، این پارچه نرم دیگر برای فصل تعطیلات و مراسم اهدای جوایز در نظر گرفته نشده است - همه کاره است و به همین منوال خواهد ماند.

 

 

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929