تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

نصاب پارکت: آموزش نصب پارکت

این راهنمای نصب پارکت های چند لایه، به شما کمک می کند پارکت مناسب را انتخاب کنید پارکت را در منازل، محل کار، تجاری یا عمومی خود نصب کنید.

قبل از تصمیم گیری در مورد این چالش، آگاه باشید که این کار آسانی نیست. ما این نوع پروژه را با درجه دشواری "متوسط" طبقه بندی می کنیم که نیاز به سطح متوسط مهارت DIY دارد.

اقدامات احتیاطی ایمنی: قبل از شروع کار

قبل از شروع هر نوع پروژه از این نوع، توصیه می کنیم ابتدا اقدامات احتیاطی ایمنی را انجام دهید:
با پوشیدن ماسک گرد و غبار، هنگام بریدن چوب از تنفس در گرد و غبار خودداری کنید.
از چشمان خود در هنگام استفاده از ماشین هایی مانند اره مدور و اره منبت یا اره میتره از چشمان خود محافظت کنید تا از تماس چشم با ذرات جلوگیری کنید.
با پوشیدن لنت های زانو، از زانوها را برای مدت طولانی محافظت کنید.
هنگام استفاده از هر ابزار قدرتی از یک دستگاه RCD استفاده کنید.

مرحله 1: آیا پارکت چند لایه انتخاب مناسبی است

قبل از خرید کالای مورد نیاز، باید تعیین کنید که آیا فضای شما مناسب برای پذیرش نوع خاصی از پارکت های لمینیت است که قصد خرید آن را دارید.
طبقه زیر پارکت باید عاری از قرار گرفتن در معرض بیش از حد رطوبت باشد.
بیشتر محصولات چوبی روکش دار برای اتاقهای نشیمن، راهروها و اتاقهای غذاخوری مناسب هستند بنابراین اگر در این مکان ها نصب شود دیگر جای نگرانی نیست.
نکته: اگرچه می توانید پارکت با روکش ضد آب را برای حمام و آشپزخانه بخرید بسته به نوع استفاده شما ممکن است به پارکت دارای سیستم کلیک نیاز داشته باشد تا از آب در لبه های تخته جلوگیری کند. در چنین مواردی ممکن است بخواهید پارکت LVT را در نظر بگیرید که بیشتر برای حمام های دارای سیستم کلیک آب بندی بهتر و سفت تر ساخته شده است.

مرحله 2: منطقه را اندازه گیری کنید

آ. طول و عرض را از دیوار تا دیوار اندازه گیری کنید
ب. برای محاسبه منطقه، دو اندازه گیری را با هم ضرب کنید.
مثال: طول X طول = مساحت²
به عنوان مثال، m X 5m = 40m²۸
ج. با تقسیم کردن قسمت پوشش بسته به منطقه اتاق خود می دانید که چه تعداد بسته نیاز دارید.
به عنوان مثال: منطقه پوشش بسته² / منطقه اتاق² = تعداد بسته های مورد نیا
به عنوان مثال، m² / 2.65m² = 15.57 46.55
اگر تعداد کاملی مانند مثال بالا 15.57 دریافت نکردید باید کل بسته بعدی را خریداری کنید همانطور که در این مثال 16 عدد است.
نکته: سعی کنید یک بسته اضافی بخرید زیرا اشتباهاتی رخ می دهد و گاهی اوقات می توانید چند قطعه ناقص را بدست آورید. برای اطمینان از اینکه اصلاً در انتهای پروژه با چیدمان های پارکت کمبود پارکت پیدا نکنید همیشه خرید یک بسته اضافی مطمئن تر است.

مرحله 3: خرید مواد

این یک گام مهم برای رسیدن به حق است زیرا می خواهید ترکیبی مناسب را برای پروژه خود خریداری کنید
انتخاب پارکت لمینت مناسب
اگر قبلاً پارکت خریداری کرده ای نمی خواهیم شما را ناراحت کنیم اما مهم است که اهمیت ضخامت، نوع و پایان محصول پارکت را درک کنید زیرا این امر به ویژه در مناطق مختلف مناسب خواهد بود
شایان ذکر است که پارکت لمینیت محصولی فرآوری شده است که از ذرات چوب با لایه فیلم فوتوگرافیک در روی آن ساخته شده است تا به یک اثر دلخواه برسد. بر خلاف پارکت های واقعی، آنها یک لایه چوب طبیعی ندارند بنابراین نمی توان آنها را سنباده زد یا تحت درمان قرار داد.
بهترین محصولات پارکت لمینیت محصولاتی هستند که دارای ضخامت بیش از 12 میلی متر با رتبه AC3 و بالاتر هستند و دارای مشخصات سیستم کلیک هستند.
اطمینان حاصل کنید که سایه درستی از رنگ را برای تکمیل فضای داخلی و دکوراسیون سفارش داده اید.
انتخاب یک زیر لایه مناسب
یک زیر لایه استحکام و عایق اضافه می کند و یک لایه محافظ بین کف زیر و کف پارکت لمینت شما ایجاد می کند
متناسب با شرایط زیر مناسب ترین زیر لایه را انتخاب کنید.
فوم کف پوش
فقط 3 میلی متر نازک کف پوش عایق زیادی را فراهم نمی کند اما ممکن است کار را انجام دهد اگر مناطق از قبل عایق بندی شده خوبی داشته باشند و کف های خشک و مسطح باشند.
زیر لایه ترکیبی
زیر لایه 5 میلی متر ضخامت ساخته شده با مواد ترکیبی و سازه ای مقاوم تر و عایق مناسب را ارائه می دهد.
این می تواند موارد نامنظم و کف غیرمسطح را پوشش دهد.
برای انواع فوق حتماً لبه های هر نوار را به هم بچسبانید تا سفت شود.
زیر لایه فیبری
ایده آل هنگامی که شما دارای پارکت یا زیر کف ناهموار هستید و عایق کاری صوتی و گرمای خوب یک نیاز مهم است. اگر از فیبراستفاده می کنید اطمینان حاصل کنید که مفاصل را مبهوت می کنید. از آنجا که این زیر لایه ممکن است گسترش یابد شکاف های 10 میلی متری را در اطراف لبه های دیوارهای اتاق بگذارید و بین هر قطعه 5 میلی متر بگذارید.
تصمیم گیری در مورد آراستن پارکت
اسکریتینگ
یک ویژگی تزئینی مناسب برای کناره های اتاق هستند.
نوار پوشش دهنده کناری
این ساده ترین گزینه است زیرا می توانید نوارهای باریک را به طور مستقیم بالای کف پوش با میخ بزنید و می تواند برای پر کردن شکاف های باقی مانده در کنار تخته ها مفید باشد.
میله های درب و محاصره کننده لوله
در صورت داشتن دو منطقه مجاور از ارتفاع کف متفاوت، نوار درب ممکن است لازم باشد و این نوار می تواند اتصالات ناهموار را پوشانده و همچنین شکاف را در موقعیت بسته شدن در زیر درب بالا ببرد.
در صورت داشتن برش دایره ای بلند یا بزرگتر از شکاف مورد نیاز در اطراف لوله، انتهای لوله ها را محاصره می کند.

مرحله 4: آماده سازی کف زیر

این مرحله به این بستگی دارد که کف زیر را آماده داشته باشید و نوع پارکت مورد نظر خود را در آن قرار دهید.
کف زیر بتونی
با استفاده از رطوبت سنج اطمینان حاصل کنید که بتن بدون رطوبت باشد و یا با فشردن یک ماده فیلم پلی اتیلن با وزن سنگین در بالای کف بتن به مدت 24 ساعت اطمینان حاصل شود تا ببینید که این فیلم از بین رفته یا تغییر رنگ داده است. اگر رطوبت خود را پیدا کردید باید به دنبال مشاوره و مشاوره حرفه ای باشید و هرگونه مسائل مربوط به رطوبت را قبل از گذاشتن کفپوش خود برطرف کنید. کف مصنوعی که از پروفایل های مختلفی تولید می شود.
سطح بتن باید صاف باشد. اگر مناطق ناهموار عمیق تر از 2 میلی متر وجود داشته باشد می توانید با استفاده از ترکیبی که می توانید در کلیه فروشگاههای اصلی مصالح ساختمانی خریداری کنید این موارد را نادیده بگیرید. کفپوش چند لایه به دلیل طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها، از نظر هزینه، پوشش سخت، نصب و نگهداری آسان محبوب ترین گزینه برای کفپوش است.
کف بتونی تازه کار شده باید کاملاً خشک شود. نصب کفپوش خود را با عجله انجام ندهید و اطمینان حاصل کنید که حداقل 7-8 هفته اجازه داده اید بتن بسته به ضخامت بتن کاملاً خشک شود.
هنگامی که موارد فوق را انجام دادید یک لایه از غشای ضد رطوبت (DPM) را در سراسر لبه های بالایی بتن قرار دهید تا هنگام قرار دادن زیرپوش و پارکت خود از قرار گرفتن در معرض بتن در هنگام حرکت خودداری شود.

مرحله 5: فهرست ابزارها

قبل از انجام مطمئن شوید که تمام ابزار و مواد لازم را برای جلوگیری از رها کردن پروژه خود در نیمه راه برای اجرا به فروشگاه DIY دارید. در زیر مواردی که شما برای اجرای یک کار صاف نیاز دارید وجود دارد اما می توانید بدون انتخاب تعداد معدودی از آنها را انجام دهید.
مواد لازم:
کف پوش لمینت؛ زیر لایه؛ روبان؛ چسب؛ میله t
ابزار:
فاصله گذار کف؛ نوار اندازه گیری / خط کش؛ اره میتره؛ اسکوار ترکیبی با سطح روان؛ دریل با مته مسطح چوب
تجهیزات ایمنی:
ماسک گرد و غبار؛ پد زانو و عینک ایمنی

مرحله ششم: کفپوش لمینیت خود را نصب کنید

لطفاً توجه داشته باشید که مراحل زیر یک راهنمای کلی برای چیدن پارکت لمینیت شماست اما شما همیشه باید دستورالعمل سازنده را قبل از ادامه مطالعه بخوانید زیرا ممکن است توصیه های خاصی در رابطه با محصول وجود داشته باشد.
نکته: به مدت ۲۴ - 48 ساعت زیرپوش و پارکت را در داخل اتاق بگذارید تا با گسترش به شکل دلخواه شما به طور طبیعی هماهنگ شود. این به آنها امکان می دهد تا با رطوبت و دمای اتاق تنظیم شوند. (و اگر آن اتاقی در خانه شما باشد که همسرتان همیشه شکایت می کند خیلی سرد است ممکن است بخواهید 48 ساعت صبر کنید.)

1. زیر لایه را پهن کنید

زیر لایه ها را در کنار هم قرار دهید و لبه ها را برش دهید تا در برابر دیوار قرار بگیرد اما مطمئن شوید که یک شکاف 10 میلی متر-15 میلی متری در اطراف لوله ها ایجاد کرده اید تا دسترسی داشته باشید و از هرگونه ناخوشایند از نشت جلوگیری کنید.

2. تصمیم گیری جهت تخته ها

این انتخاب شما کاملاً مناسب است اما در اینجا چند نکته برای کمک به تصمیم گیری وجود دارد:
اگر با یک منطقه با نقشه باز ادامه می دهید و یا در اتاق های مجاور پارکت لمینت دارید باید صفحات خود را در همان جهت تراز کنید
اگر یک اتاق طولانی دارید آنها را در نظر بگیرید که تخته ها را به همان جهت طولانی ترین دیوار در اتاق قرار دهید.
اگر یک اتاق نسبتاً مربع دارید بهتر است جهت به سمت ورودی از پنجره یا درب ورودی قرار بگیرید.

3. قبل از اینکه کفپوش بگذارید

اگر قبلاً دامن بلندی را انتخاب نکردید قبل از شروع پارکت و ناخن خود را در دامن جدید جدا کنید تا در بالای پارکت جدید بنشینید تا تمیز و تمیز خوبی حاصل شود. اگر ترجیح می دهید همان دامن را نگه دارید ، اطمینان حاصل کنید که شکاف کافی در زیر آن وجود دارد تا کف آن را بکشید در غیر این صورت برای پوشاندن شکافها به پیرایش رنگ مشابهی نیاز دارید.
اطمینان حاصل کنید که منطقه تمیز و بدون خاک است.

4. در آخر، شروع به قرار دادن کفپوش کنید

متوجه خواهید شد که هر دو طرف تخته دارای لبه هایی با الگوی کمی متفاوت است. یک طرف یک "زبانه" خواهد بود و طرف دیگر "زبانه و شیار" دارد. تقابلها به گونه ای طراحی شده اند که تخته ها را در کنار هم قرار دهند و به آنها در ماندن کمک می کند. اگر محصول "کلیک" را استفاده نمی کنید و در لبه ها به هم قفل می شود باید برای ثابت کردن لبه ها به هم چسب بزنید.
از گوشه در سمتی که با "زبانه" روبروی دیوار است لامینت را قرار دهید.
تقریباً 12 میلی متر فاصله بین دیوار و تخته قرار دهید (دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید).
بعد از علامت گذاری مستقیم با استفاده از یک اسکوار ترکیبی، ردیف را خاتمه دهید.
با استفاده از برش قطع شده از ردیف قبلی، آن را در کنار اولین تخته ای که گذاشته اید قرار دهید تا خط انتهایی مطابق با تخته مجاور نباشد که خطوط افقی ایجاد کرده و دارای حداقل 35 سانتی متر اختلاف است.
حتماً به لبه شیار مخالف بپیوندید تا تخته ها را در جای خود قفل کنید.
سطرهای دوم و بعدی را با استفاده از تکنیک مشابه اما کمی متفاوت از آنچه برای ردیف اول استفاده کرده اید نصب کنید. برای این ردیف ها، هر قطعه را با زاویه 45 درجه نگه دارید و لبه بلند زبانه را درون شیار تخته های ردیف قبلی قرار دهید سپس قطعه صاف را روی زمین پایین بیاورید تا مفصل قفل شود. سرانجام، با چکش و بلوک ضربه بزنید.
راه خود را به پایین ردیف بکشید و مراحل ۳ و۴ را در داخل ردیف اتاق با ردیف تکرار کنید که محکم با دست یا فشار دادن تخته ها بر روی یکدیگر با استفاده از یک چکش (چکس پلاستیکی) در صورت توصیه توسط سازنده محکم شود اما مراقب باشید زیاد استفاده نکنید. فشار باعث می شود تا آنها در قسمت اتصال بلند شوند.

5- ردیف نهایی

به احتمال زیاد بین ردیف آخر که گذاشته اید و دیوار فاصله کمی باقی مانده است بنابراین هر تخته باید برای برش به صورت جداگانه مشخص شود.
یک روش هوشمندانه برای تکمیل این روش وجود دارد زیرا همه دیوارها مستقیم نیستند بنابراین این مراحل را با دقت دنبال کنید.
با شروع از پایین یا بالا، یک تخته یدکی را مستقیماً بر روی قسمت قبلی قرار داده شده قرار دهید و مطمئن شوید که شکاف هنوز کاملاً مانند گذشته آشکار است.
سپس یک تخته دیگر را در بالای آن قرار دهید اما محکم در مقابل دیواره فشار دهید که کل شکاف را پوشانده است.
با استفاده از یک مداد خطی را در برابر لبه تخته بالایی علامت گذاری می کنید بنابراین می توانید تخته ای را در زیر آن علامت گذاری کنید که همان است که شما مستقیماً بالای تخته اولیه قرار داده اید.
تخته ای را که مشخص کرده اید برش دهید و با استفاده از یک لبه ماله آن را محکم در شکاف قرار دهید.
درز های اتصال و فاصله بین پارکت و دیوار را می توان با فوم مخصوص قابل انعطاف پر کرد.

مرحله 6: قاب های درب، معماری و قالب سازی

قرنیزها و لبه های کنار لوله ها را قرار دهید تا زیبایی پارکت کامل شود.

نکاتی برای برش پارکت لمینت

در مورد تکنیک خود برای بریدن یا پاره کردن تخته های چند لایه خیلی نگران نباشید. تخته ها بسیار نازک هستند و هسته آن از فیبر است که به راحتی برش می خورد. لبه های بریده شده هنگام نصب تخته های پایه و قالب مخفی می شوند بنابراین برش های کامل ضروری نیست.
اره های رو میزی همیشه بهترین برش ها را ایجاد می کنند اما می توانید از اره مدور، اره برقی یا حتی یک اره دستی نیز استفاده کنید. تیغه های اره برقی با برش کمتر در سطح لمینت برش های بهتری ایجاد می کنند. برای شکاف ها، منحنی ها و سایر برش های سفارشی، یک اره منبت کاری بهترین است.

آموزش نصب پارکت

در این فیلم آموزشی نحوه نصب پارکت لمینت به خوبی بیان شده است

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929