تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

کنیتکس چیست؟ تفاوت اکریلیک در مقابل رنگ لاتکس؟

در نقاشی ساختمان کنیتکس از ترکیب مواد شیمیایی، میک، پرلیت، پنبه نسوز، مواد رنگی با ثبات با رزین های سنتیک ساخته می شود.


کنیتکس اکرولیک: در رنگ آمیزی کنیتکس های روغنی اکرلیک سوراخهای خانه و ترکهای موئی را پر کرده و نواقص ساختمان ها را مخفی می کند این رنگ بر پایه آب (Water Base) و حلالهای مخصوص ساخته می شود و آب نیز یک حلال رقیق کننده است. کنیتکس های اکرلیک بعد از استفاده آب خود را از دست داده و بسیار مقاوم می شود. کنیتکس های اکرلیک روغنی همه مشخصات کنیتکس های روغنی را دارد در ساخت این محصول از پوشش دهنده های آلی و معدنی که در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش و شرایط جوی معتدل مقاوم است استفاده می شود. این رنگ دارای پوشش عالی و خواص مکانیکی و فیزیکی زیاد بوده و چسبندگی بالایی بر روی سطح های بتونی، سیمانی و قلیایی می باشد. و با محیط زیست کاملاً سازگار می باشد.
برای حفظ ایمنی، بسیاری از تولیدکنندگان رنگ اکریلیک پیشنهاد می کنند که در هنگام رنگ کردن روی یک سطح غیر جذب کننده مانند یک بستر بوم، بیش از 30٪ آب در ترکیب با رنگ های اکریلیک مصرف نکنید. هنگام نقاشی روی یک سطح جذب کننده می توانید از مقدار نامحدودی از آب استفاده کنید زیرا الیاف بوم، کاغذ یا چوب بدون رنگ، رنگدانه را برای حمایت نگه می دارند و همچنین آب اضافی را جذب می کنند. اگر از آب کمتر از 30٪ استفاده کنید هیچ نگرانی در مورد تاثیری منفی بر خواص اتصال رنگ ایجاد نمی کند.

اکریلیک در مقابل رنگ لاتکس

رنگ اکریلیک و لاتکس تا حدودی مشابه است که از رزین اکریلیک تولید می شود. هنگامی که رنگ های اکریلیک و لاتکس تولید می شد رنگ های روغن و الكیدی جایگزین می شود اگر چه هر دو رنگ در بعضی موارد مشابه هستند اما بین آنها تفاوت زیادی وجود دارد.
هنگامی که رنگ لاتکس بیشتر برای نقاشی خانه ها یا سازه های دیگر استفاده می شود، اکریلیک عمدتاً در آثار هنری استفاده می شود.
رنگ لاتکس در همه جا در دسترس است و شما می توانید آنها را از هر فروشگاه سخت افزاری یا نقاشی خریداری کنید. از سوی دیگر، رنگ اکریلیک را می توان به طور عمده از فروشگاه های صنایع دستی خریداری کرد.
هنگامی که رنگ لاتکس بر پایه آب است اکریلیک بر اساس مواد شیمیایی است. همانطور که اکریلیک دارای مواد شیمیایی است و بیشتر از رنگ لاتکس الاستیسیته دارد. رنگ اکریلیک به دلیل این کشش بهتر از رنگ لاتکس است.
بر خلاف رنگ های لاتکس، اکریلیک قابل اشتعال است زیرا در ترکیبات شیمیایی آنها وجود دارد. علاوه بر این، اکریلیک نیز نسبت به رنگ لاتکس سمی تر است.
لاتکس در نقاشی سطوح، ساده تر از رنگ آکریلیک استفاده می شود. علاوه بر این، رنگ های لاتکس در مقایسه با اکریلیک سریع تر خشک می شوند. در صورتی که می خواهید رنگ لاتکس را حذف کنید می توان آن را به راحتی با صابون و آب انجام داد. با این حال، حذف رنگ اکریلیک سخت است و نیاز به رقیق کننده دارد.
چیز دیگری که دیده می شود این است که رنگ های لاتکس پوشش مناسب با پوشش های کمتری را پوشش می دهد. اکثر طراحان رنگ آکریلیک را به رنگ لاتکس انتخاب می کنند زمانی که نقاشی بیرونی یک ساختمان را به عنوان قراردادهای آکریلیک و با توجه به درجه حرارت و آب و هوا گسترش می یابد.
در نهایت، هنگام مقایسه هزینه های دو رنگ، رنگ اکریلیک گران تر از لاتکس است.
خلاصه:
1. رنگ لاتکس اغلب برای نقاشی ساختمان یا سازه های دیگر استفاده می شود رنگ اکریلیک عمدتا در آثار هنری استفاده می شود.
2. رنگ لاتکس بر اساس آب است اکریلیک بر اساس مواد شیمیایی است.
3. همانطور که اکریلیک دارای مواد شیمیایی است بیشتر از رنگ لاتکس الاستیک است. رنگ اکریلیک به دلیل این کشش بهتر از رنگ لاتکس است.
4. رنگ های لاتکس پوشش مناسب با پوشش های کمتری را پوشش می دهد. اکثر طراحان رنگ آکریلیک را به رنگ لاتکس انتخاب می کنند زمانی که نقاشی بیرونی یک ساختمان را به عنوان قراردادهای آکریلیک و با توجه به درجه حرارت و آب و هوا گسترش می یابد.
5. هنگام مقایسه هزینه های دو رنگ، رنگ اکریلیک گران تر از لاتکس است.
6. رنگ لاتکس در مقایسه با اکریلیک سریع تر خشک می شود.

توجه: برای نقاشی ساختمان خود با سایت استادکار تماس گرفته تا متناسب با کار شما استاد کار ماهری را در نظر گرفته و به شما معرفی نماید 

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929