تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

سنگ پله

یک قسمت از هر پروژه های ساختمانی راه پله است و هر راه پله ساختمان از چهار قسمت اصلی سنگ دیواره راه پله، سنگ پله، سنگ زیر پله و سنگ کف راه پله تشکیل شده است

سنگ راه پله را می توانید از هرکدام از گروه های سنگ سنگ تراورتن،  مرمریت، سنگ خارجی، سنگ گرانیت یا سنگ مرمر انتخاب نمایید البته این سنگ ها بسته به نوع پروژه و بودجه خریداری می شوند.
برای مثال از سنگ مرمر در راهرو و در پروژه های بسیار لوکس به دلیل قیمت بالای آن توصیه می شود.
استفاده از سنگ گرانیت برای راه پله در محیط کاملا صنعتی (به علت مقاومت بالای سنگ گرانیت) استفاده می شود استفاده از این سنگ با استفاده از قابلیت عبور نورآن، محیط را کاملاً متفاوت می کند و از این سنگ بسیار محدود استفاده می شود.
از سنگ خارجی نظیر سنگ امپرادور دارک، سنگ امپرادور لایت یا سنگ آبی نروژ مانند سنگ مرمر فقط در پروژه های لوکس و گران استفاده می شود و قیمت بالایی دارد.
برای دیواره از سنگ تراورتن استفاده می شود سنگ تراورتن چرمی گزینه بسیار خوبی است.
سنگ مرمریت بهترین گزینه برای پله می باشد. استفاده از سنگ مرمریت برای دیوار راه پله و کف آن نیز بسیار خوب است. رنگ روشن قیمت بسیار مناسب سنگ مرمریت دلیل استفاده از ان است. از سنگ مرمریت اداوی،  سنگ مرمریت آباده،  سنگ مرمریت صلصالی، سنگ مرمریت هرسین، سنگ مرمریت جوشقان و سنگ مرمریت کوه سفید برای راه پله گسترده استفاده می شود. سنگ مرمریت خوی و سنگ مرمریت دهبید در پروژه هایی که قیمت زیاد مهم نباشد کاربرد دارد.
برای انتخاب سنگ پله و سنگ زیرپله ابتدا چند نکته را باید بدانید تردد زیاد بر روی پله سبب ضربه،  سایش، کثیف شدن و آلودگی پله ها می شود لذا برای انتخاب سنگ باید نکات ذکر شده را در نظر داشته باشید. البته بسته به محل قرار گیری سنگ پله ( داخل و یا خارج ساختمان) ویژگی های سنگ پله تغییر می کند.
پله ها در معرض سایش هستند و باید اگر می خواهید سنگ های ساییده شده برای پله ها استفاده کنید مقاومت سنگهای گرانیتی بسیار بیشتراز انواع سنگ چینی، مرمریت، تراورتن و لایم استون ها است. پله های تراورتن چرمی نیز در اثر سایش زیبایی خود را از دست نمی دهد.
اکثر سنگ ها (به جز سنگ های اهکی با تراکم پایین و اسلیت ها ) در قبال ضربه دارای مقاومت بالایی هستند.
سنگ پله و زیر پله که دارای جذب آب بالا باشد معمولا آلودگی های مایعات را به خود جذب کرده و دارای لکه می شوند برخی از سنگ ها با جذب اب املاح درون سنگ را حل می نمایند و به روی سنگ می آورند که پس از تبخیر شدن شوره برجای می گذارند.
لذا جذب آب سنگ باید پایین باشد که سنگهای مرمریت، گرانیت و انواع سنگ های کریستالی (چینی) جذب آب پایین دارند و سنگ های لایم استون ها جذب آب بالایی دارند لذا مناسب نیستند
معمولا جهت رفع آلودگی و جرم بر روی سنگ از مواد شوینده با ترکیب اسیدی استفاده می کنند و لذا سنگ پله ها مثل انواع تراورتن و مرمریت، جلا و درخشش خود را در برابر اسید از دست می دهند مگر اینکه سنگ را به صورت چرمی تهیه کنند. سنگ های گرانیتی مقابل اسید واکنش پذیری ندارند.
علاوه بر این خصوصیات چند عامل رنگ، قیمت و طرح سنگ که کاملا سلیقه ای است نیز در انتخاب سنگ موثر می باشد.
لذا سنگ گرانیت انتخاب خوب برای سنگ پله است.
توجه:
برای هر گونه مشاوره در خرید عمده سنگ و تعین قیمت سنگ پله و ساختمان در سراسر کشور با سایت استادکار بگیرید. برای نصب پله می توانید از استادان سنگ کار سایت استاد کار استفاده نمایید

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929