تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

انواع کاشی برای کفپوش ساختمان

سنگ اسلتکفپوش کاشی از انواع مواد مانند خاک رس، سنگ، فلز، موزاییک و کوارتز ساخته شده است هر نوع از کاشی های کف ویژگی های خود را دارد به طور کلی، دو نوع از شایع ترین انواع کفپوش کاشی که استفاده می شود سرامیک و سنگ طبیعی است.

 

کاشی سرامیکی چیست؟

کاشی سرامیکی از مواد خاک رس استخراج، آماده و سپس در یک قالب ساخته شده است روش های فرمینگ مشترک برای کاشی سرامیکی شامل پرس خشک، اکسترود شده و قالب گل نرم است روش تشکیل پرس خشک شامل مخلوطی از مواد خشک شده که در یک قالب تحت فشار شدید فشرده شده است کاشی سرامیکی اکسترود شده مخلوطی از مواد کمی مرطوب که داخل یک قالب اکسترود شده است قالب گل نرم یک روش قالب گیری است که مخلوطی از مواد بسیار مرطوب را به یک قالب ریخته و پس از آن در یک کوره با دمای بسیار بالا سخت می کنند.

کاشی سرامیکی پرسلن – غیر پرسلن

بهترین کاشی سرامیکی می تواند به صورت پرسلن و یا غیر پرسلن مشخص شود. سرامیک های سنتی غیر پرسلن است و از خاک رس سفید، قرمز و  یا قهوه ای و دیگر مواد معدنی ساخته شده است کاشی سرامیکی پرسلن از خاک رس و مواد معدنی نیز ساخته شده است اما کاشی سرامیکی پرسلن نیز شامل 50 درصد از گرد و غبار یا شن و ماسه سفید به نام فلدسپار است فلدسپار یک نوع از کریستال موجود در سنگ که به عنوان یک "شار"  در طول فرآیند خشک کردن کوره عمل می کند ذوب به یک ماده شیشه مانند و تمام مواد تشکیل دهنده تولیدات را با هم اتصال می دهد تغییرات جزئی در مواد تشکیل دهنده کاشی سرامیکی و یا خشک کردن کوره ( به عنوان مثال، به درجه حرارت و نوع کوره ) سبب ایجاد تغییرات زیادی در ظاهر و ویژگی های محصولات تولیدی کاشی سرامیکی کف می شود.
کاشی سرامیکی پرسلن و غیر پرسلن می تواند لعاب دار و یا بدون لعاب باشد کاشی لعاب دار مات، نیمه براق و یا سطح بسیار براق در طول فرآیند تولید به سطح آن اعمال می شود در گذشته، برای لعاب دار کردن کاشی، آن را دو بار به کوره می بردند یک بار به سخت شدن قالب کاشی و بار دوم برای سخت شدن لعاب به کوره می بردند امروز، علاوه بر اینکه کاشی سرامیکی دو بار کوره می رود یک فرآیند تولید خودکار صنعتی به نام Monocuttura برای سخت و براق کردن در یک مرحله انجام می شود کاشی های لعاب دار در مقایسه با غیر لعاب دار در برابر لکه و خراش  و کشش مقاوم است و همچنین جذب آب را کاهش می دهد.
کاشی سرامیکی پرسلن و غیر پرسلن در میان انواع مقرون به صرفه ترین کاشی کفپوش است سرامیک کف پرسلن گران تر از غیر پرسلن و می تواند سخت تر برای کار باشد با این حال، آن ارائه می دهد دوام بیشتر، مقاومت در برابر لکه طبیعی، جذب آب را حداقل، و رنگ بدنه سالم دارد بسیاری از انواع کاشی در یک روش مشابه به تولید کاشی سرامیکی است اما آنها کمتر شایع هستند این خدمات عبارتند از آجر، سیمان، شیشه، اینکاستیک، سالتیلو، کاشی تراکوتا می باشد.

کاشی از سنگ طبیعی

کاشی از سنگ طبیعی از مواد طبیعی استخراج می شود انواع متداول از سنگ شامل ( گرانیت، سنگ مرمر، سنگ آهک ( از جمله تراورتن) و تخته سنگ ) به عنوان کاشی کف مورد استفاده قرار می گیرند.

سنگ گرانیت

گرانیت یک نوع از سنگ آذرین است که بسیار متراکم و سخت است. ظاهر متمایز آن است با توجه به مواد معدنی خالدار یافت شده در درون سنگ است رگه های منحصر به فرد آن با هزاران رنگ در دسترس است گرانیت تقریباً غیر قابل نفوذ است و یک بار آن را جلا داده و در برابر خراش مقاوم است. این یک انتخاب عالی برای کفپوش در آشپزخانه و مناطق پر ترافیک است.

سنگ مرمر

سنگ مرمر یک نوع سنگ دگرگونی است که غنی از رگه و در انواع رنگ ها در دسترس است سنگ مرمر بیش از گرانیت متخلخل است سنگ مرمر برای کف آشپزخانه به صورت طبیعی توصیه نمی شود.

سنگ آهک

سنگ آهک یک نوع از سنگ های رسوبی است و در دو نوع تیره و روشن وجود دارد سنگ آهک دارای چگالی کمتر از گرانیت و سنگ مرمر است می توان آن را به راحتی رنگ آمیزی کرد این نوع سنگ برای آشپزخانه و یا جای با ترافیک بالا توصیه نمی شود.

سنگ تراورتن

تراورتن یک نوع از سنگ آهک است که یک ظاهر متبلور غیر معمول با یک تن خاکی دارد تراورتن سنگ نرم، متخلخل با سطح طبیعی است که سوراخ سوراخ شده است یک سطح نوردی دقیق و یا جلا را می توان پس از پر کردن سطح حفره به دست آورد تراورتن برای کف آشپزخانه توصیه نمی شود می توان آن را به راحتی خراشیده و رنگ آمیزی کرد برای حفظ تراورتن مراقبت های ویژه و آب بندی سطح آن لازم است.

تخته سنگ slat

تخته سنگ یک نوع سنگ دگرگونی است که چگالی بالا و بسیار با دوام است سطح تخته سنگ بافت طبیعی دارد تخته سنگ یک انتخاب عالی برای آشپزخانه و نواحی پر ترافیک است.

برای نصب هر گونه خدمات کاشی، سرامیک، سنگ و غیره با ما تماس بگیرید

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929