تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

نمای چوبی | ترمووود | مزایای استفاده از آن در ساختمان

نمای چوبی ترمووود برای فضاهای خارجی و سازه های محیطی استفاده می شود و می توان از آن در ساخت آلاچیق، تراس، کنار استخر، پاسیو، محوطه سازی و نمای چوبی استفاده کرد این محصولات چوبی همچنین در فضاهای داخلی مانند کف، سقف، ساخت دکور،کابینت، دیوارپوش، داخل سرویس بهداشتی و غیره عالی هستند.


انتشار کربن فعال در بخش ساخت و ساز، درصدی از انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد. فراتر از فرایندهای عملیاتی مانند انرژی و حمل و نقل، بیش از پیش مهم است که میزان انتشار کربن موجود در ساختمان مصالح مورد استفاده در بخش را در نظر بگیریم.
چوب تنها مصالح ساختمانی قابل تجدید است به طور طبیعی رشد کرده و CO2 را از جو حذف می کند. محصولات چوب سپس کربن را ذخیره می کند که درختان در حال رشد از هوا خارج می شوند (حدود 50 درصد وزن خشک چوب کربن است). برای اینکه بدانید چرا چوب در ساخت و نما استفاده می شود مختصری از فواید چوب بیان می شود.
نمای چوبی: چوب مناسب، برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک می کند
چوب تنها مواد ساختمانی است که به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک می کند. مهم است که کربن را از اتمسفر حذف کنید و همچنین انتشار کربن جدید را به جو کاهش دهیم. چوب هر دو را به دست می آورد.

نمای چوبی: چوب کربن را ذخیره می کند

درختان و محصولات چوب دارای توانایی منحصر به فرد برای ذخیره کربن هستند. همانطور که درختان رشد می کنند دی اکسید کربن را جذب می کنند. وقتی که درختان به طور پایدار برداشت می شوند و برای تولید محصولات چوب استفاده می شوند کربن در چوب برای تولید حیاط ذخیره می شود. حدود 50 درصد وزن خشک چوب کربن است.
نمای چوبی: چوب برای سلامتی و تندرستی خوب است
تحقیقات نشان داده است که افزایش استفاده از چوب، مزایای سلامت فیزیولوژیکی و روانی را دارد. اکنون می دانیم که کارگران کارآمدتر هستند دانش آموزان بهتر می آموزند بیماران سریع تر بهبود می یابند و مردم عموماً شادتر و آرامتر در فضایی که حاوی عناصر طبیعی مانند چوب هستند.

نمای چوبی: چوب مناسب دی اکسید کربن کمتری تولید می کند

تولید و پردازش چوب برای استفاده در انرژی بسیار کمتر است - به عنوان انرژی تجدید شده - از سایر مصالح ساختمانی استفاده می کند و استفاده از محصولات چوب را برای تولید انرژی به طور قابل توجهی کاهش می دهد. به عنوان یک نتیجه چوب می تواند به عنوان یک جایگزین با مقادیر کم برای موادی استفاده شود که نیاز به تولید مقادیر بیشتری از سوخت های فسیلی دارد.

نمای چوبی: چوب مناسب قابل تجدید است

چوب باید قابل تجدید باشد. جنگل ها برای ارائه طیف وسیعی از مزایای دیگر مانند ذخایر کربن بیشتر، تولید اکسیژن و زیستگاه جنگل احیا خواهد شد.
نمای چوبی: استفاده از چوب می تواند پوشش جنگل را افزایش دهد
افزایش تقاضا برای محصولات مسئول تولید چوب که کربن را ذخیره می کند می تواند به افزایش جنگل ها و کاشته ها در زمین های حاشیه ای منجر شود.

نمای چوبی: چوب با دوام است

چوب مواد منسوخ برای هر خانه و ساختمان تجاری است. هنگامی که به درستی استفاده شود پس از آن می تواند صدها سال سالم بماند. نگهدارنده های چوب مدرن باعث افزایش دوام طبیعی می شوند.
نمای چوبی: چوب ساختاری بسیار قوی است
چوب ساختار بسیار قوی است. در مقایسه با فولاد و بتن، نشان می دهد که چوب کاج ریشه دار، به عنوان مثال، دارای قدرتی برای نسبت وزن 20 درصد بالاتر از فولاد ساختاری و چهار تا پنج برابر بهتر از بتن بدون تقویت در فشرده سازی است.

نمای چوبی: چوب یک عایق طبیعی است

چوب به دلیل کیسه های هوا در ساختار سلولی آن، عایق طبیعی است. به عنوان مثال یک چوب ار نظر عایق 15 برابر بهتر از سنگ تراشی و بتن، 400 برابر بهتر از فولاد و 1770 برابر بهتر از آلومینیوم است. این به کاهش هزینه های گرمایش و خنک سازی ساختمان کمک می کند.

نمای چوبی: چوب برای ساخت سریع و کارآمد است

اکثر ساختمان های چوبی ساخته شده از قبل ساخته شده است که باعث می شود آنها برای ساخت سریع و کارآمد باشند. ساختمان 18 طبقه Brock Commons در ونکوور در نه و نیم هفته ساخته شده است. ساختمان های چوبی در اکثر اوقات در تمام طول سال ساخته می شوند.
نمای چوبی: چوب می تواند ارزان تر باشد
مطالعات مقایسه ای از اقتصاد سیستم های مختلف دیوار نشان می دهد که از نظر هزینه های ساخت و ساز مستقیم، اسکلت چوبی همیشه ارزان ترین راه حل است.

نمای چوبی: چوب به طور طبیعی زیبا است

استفاده از چوب در نماکاری ساختمان زیبایی خاصی به ساختمان می دهد تحقیقات توسط Planet Ark ارتباطات مثبتی را که چوب در افراد ایجاد می کند شناسایی کرده است هشت نفر از ده نفر نیز فکر کردند که چوب همه کاره، قابل بازیافت، تجدید پذیر و با دوام است.

نمای چوبی: چوب مشاغل سبز محلی رونق می دهد

از آنجا که چوبکاری اغلب در محل ها انجام می شود یا از قبل محلی یا منطقه ای ساخته شده است انتخاب چوب به معنی حمایت از مشاغل محلی برای نجار و صنایع دستی است.
توجه: برای اجرای پروژه های نمای چوبی ساختمان خود در تهران و سایر شهرها با مهندس فتحی شماره مبایل (09353097929) تماس گرفته تا نماکار با سابقه برای پروژه شما معرفی شود.

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929