تماس با استادکار

09353097929 مشاوره و بازدید 

ساخت ویلا: چگونه یک ویلا بسازیم؟

ابتدا یک محل مناسب برای ساخت ویلا پیدا کنید طراحی ویلا را انجام دهید و مجوزهای ضروری برای ساخت ویلا را دریافت کنید ساخت ویلای رویایی می تواند یکی از پروژه های هیجان انگیز و پرطرفدار باشد که می توانید انجام دهید. گرفتن فرصت برای برنامه ریزی هر مرحله از فرایند و تصمیم گیری در مورد پروژه ساختمان خود، مسئولیت بزرگی است و حتی برای آن دسته از کارآفرینانی که بیشترین تجربه را دارند می تواند سخت باشد.

با در نظر گرفتن دامنه پروژه قبل از اینکه شروع به کار کنید می توانید این فرآیند را خیلی راحت تر انجام دهید. روش های مناسب برای پیدا کردن محل مناسب، طراحی ویلای خود، کسب مجوز های درست و شکست زمین را بیاموزید.

مراحل ساخت ویلا:

یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد خانه های ویلایی این است که اکثریت عظیمی از آنها با استفاده از شیوه های ساختمانی کاملا استاندارد ساخته می شوند. دلیل دیگر هزینه است که تکنیک های استفاده شده برای ساخت ویلا، ویلا های قابل اعتماد با سرعت و هزینه کم تولید می شوند. اگر ویلایی که ساخته شده تماشا کنید متوجه خواهید شد که تمام مراحل زیر در آن ادامه یافته است.
شیب بندی و آماده سازی محل
ساخت و ساز پایه
کادر بندی
نصب و راه اندازی پنجره و درب
سقف
جوانب
برق
لوله کشی
سیستم تهویه مطبوع
عایق
گچ سفید
پوشش زیر
تمیزکاری
رنگ آمیزی
تکمیل برق
کابینت حمام و آشپزخانه
پایان لوله کشی
فرش و کفپوش
پایان دادن به HVAC
اتصال به آب اصلی یا حفاری خوب
اتصال به فاضلاب یا نصب یک سیستم سپتیک
لیست هزینه ها

ساخت ویلا: مرحله 1 - یادگیری نحوه شروع ساخت ویلا است.

1. یافتن مکان برای ساخت ویلا

یک مکان مطلوب برای ویلا خود انتخاب کنید. در هنگام پیدا کردن محل مناسب برای ساخت ویلا خود، عوامل متعددی وجود دارد. در مورد مکانهایی که میخواهید بلند مدت زندگی کنید فکر می کنید و موارد ذیل را در نظر داشته باشید:
آب و هوا - باید برای ایجاد سیل، طوفان، گرمای شدید، سرمای منجمد و سایر شرایط آب و هوایی ملاحظات خاصی صورت گیرد.
پایداری زمین - خانه های ساخته شده بر روی شن و ماسه بادی، خاک های کود دار یا زمین های غیرمتمرکز دیگر، احتمالاً در طی یک دوره کوتاه مدت شکست می یابند مگر اینکه آنها بر بنیادها یا پایه های خاص ساخته شوند.
در دسترس بودن خدمات - اگر قصد ساخت ویلا دارید امکانات برق، آب آشامیدنی، تلفن و سایر را در نظر داشته باشید مطمئن شوید که این سرویس دهندگان این امکانات را در محل شما ارائه می دهند.
زیر ساخت جامعه - اگر قصد دارید فرزندان خود را افزایش دهید یا بچه داشته باشید اطمینان حاصل کنید که مدارس با کیفیت خوب در دسترس باشند بررسی کنید محافظت پلیس در برابر وقوع جرم را در نظر داشته باشید ویلا باید در مکانی باشد که امنیت مناسب ان تامین شود و فاصله ای که باید برای خرید کالاهای اساسی و کمک های پزشکی سفر کنید نزدیک باشد.

2. اموالی را که میخواهید بسازید و آن را خریداری کنید انتخاب کنید.

این ممکن است بسته به هزینه و بودجه موجود شما داشته باشد. ساخت ویلا یک فرایند گران است اما خرید ملک مناسب نیز یک سرمایه گذاری بزرگ است که همانند خانه سازی نیز مهم است. تصميم بگيريد که چطور ميخواهيد پروژه ساختمان خود را به پيش ببريد و اين روند را با زمين آغاز کنيد.
برخی از سازندگان ویلا تصمیم می گیرند تا وام ساختمانی را برای خرید زمین و تأمین بودجه برای پروژه ساختمان بگنجانند. این به شما نیاز دارد که قراردادی را با یک سازنده یا پیمانکار وارد کنید و برای وام باید رزومه سازنده را ارزیابی کند و به عنوان یک قرارداد بین شما و سازنده و همچنین منبع تامین مالی پروژه مورد استفاده قرار گیرد. برای انجام این کار، باید قبل از خرید زمین یک سازنده را مورد بررسی قرار دهید.

3. اموال را مورد بررسی قرار دهید و محدوده ویلا را مشخص نمایید

این کاملا ضروری نیست به ویژه اگر ساخت ویلا در یک قطعه بزرگ زمین قرار دارد اما اگر از خطوط املاک تردید دارید این کار را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که شما مالکیت زمین همسایه یا شهر نیستید. این به هنگام حرکت به جلو با روند ساخت ویلا مفید خواهد بود.

4. مسائل محیطی را در نظر بگیرید

در هر ناحیه ای که باران های تابستان سنگین می آید و روی چشم انداز تاثیر می گذارد توجه ویژه ای به نحوه دفع آب سطحی داشته باشید این ممکن است نیاز به قرار دادن لوله ها در زیر راهروها برای جلوگیری از آسیب باران باشد.

ساخت ویلا: مرحله 2 - طراحی ویلای برای ساخت ویلا

1. برای طراحی ویلای خود با یک معمار مشورت کنید.

معماران و مهندسین دارای آموزش ویژه و سالها تجربه در طراحی خانه ها هستند و برای اکثر احتیاجات مورد نیاز برای صاحب ساختمان و منطقه مورد نیاز است. صرف نظر از اینکه خدمات را متوقف کنید یا تصمیم بگیرید که خودتان ساخت ویلا را طراحی کنید شما باید یک پروسه طراحی ساخت ویلا دقیق داشته باشید.
قبل از استخدام یا مشورت با معمار، می توانید خدمات مدیریتی که شرکت ها ارائه می دهند را بررسی کنید. سایت استاد کار برای ساخت ویلا از معماران با تجربه ساخت ویلا برای ساخت ویلا استفاده می کند و پیمانکارانی را به شما معرفی می کند که ویلاهای متعدی در شمال کشور و سایر نقاط ایران ساخته اند و الگوی زیبا سازی را می دانند ساخت ویلا یک هنر معمار با تجربه است اگر می خواهید ویلای زیبایی داشته باشید با استادکار مشورت نمایید.
قبل از ساختن، شما باید برنامه های خود را برای تصویب به کمیسیون ساختمان شهر یا شهرستان ارسال کنید. به استثنای اینکه شما یک معمار با تجربه هستید، طراحی نقشه های تولیدی لازم در مقیاس و مشخصات مهندسی مورد نیاز برای تایید بسیار مشکل است. برای صرفه جویی در وقت، انرژی و پول، توصیه می شود که با حرفه ای ها مشورت کنید و در کنار آنها کار کنید تا خانه ای را که می خواهید طراحی کنید.

2. فضای زندگی را طراحی کنید.

بخش سرگرم کننده طراحی یک ویلا تصور زندگی جدید شما در فضای جدید است. زمان صرف وقت برای تحقیق در مورد برنامه های طبقه بندی شده از پیش طراحی شده برای الهام گرفتن و استفاده از آنها به عنوان یک راهنمای برای فضای در نظر بگیرید. راهنماهای ساخت ویلا معمولاً به طور رایگان در دسترس هستند. با توجه به تعداد اتاقهایی که می خواهید تعداد اتاق خواب هایی که برای خانواده تان لازم است طراحی انجام شود.
اتاق های خواب: برای یک ویلا خانوادگی که احتمال اضافه شدن وجود دارد به یاد داشته باشید ساده تر است که در طول ساخت اولیه، یک اتاق را اضافه کنید تا اینکه مجددا تجدید ساخت یا بعدا آن را بسازید. اگر در حال حاضر فقط 2 اتاق خواب دارید ممکن است یک اتاق اضافی برای دفتر، انبار و یا غیر مسکونی استفاده شود.
حمام: به لحاظ عملی، یک حمام در تقریباً هر شرایطی کافی است اما اگر خانه برای چندین نفر باشد دو حمام زندگی را بسیار ساده تر می کنند. داشتن دو یا چند حمام نیز ارزش مجدد فروش را در ذهن خریدار افزایش می دهد.
اتاق های ویژه در نظر بگیرید: اگر سبک زندگی شما نیاز به اتاق مناسب برای کارهای ویژه مانند ناهار خوری رسمی، فضای اداری یا اتاق بازی داشته باشد.

3. مناطق کاربری را با چشم طراحی کنید.

برای زندگی خانوادگی، داشتن یک اتاق شستشو و احتمالا حتی یک گاراژ میتواند کمک واقعی در مدیریت کارهای روزمره باشد. برنامه ریزی فضاهای ضروری در ویلا، بخش مهمی از روند طراحی است. همچنین مهم است که با مهندس معماری در هنگام طراحی خانه مشورت کنید تا با دقت موارد زیر را طراحی کنید:
آشپزخانه
گاراژ
اتاق شستشو
مناطق انباری

4. پنجره ها را برای حداکثر کارایی انرژی در نظر بگیرید.

بخشی از زیبایی شناسی و بخشی از بهره وری انرژی، در طراحی ویلا با چشم به سوی نور خورشید اطمینان حاصل خواهید کرد که خانه شما پر از نور گرم تابشی است زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید اگر شما ویلا با پنجره های بزرگ در یک اتاق نشیمن ایجاد می کنید در نظر بگیرید که این به سمت چشم انداز جذاب و با زاویه ای باشد که نور طبیعی را زمانی که بیشتر نیاز دارید به حداکثر برساند.
آشپزخانه ممکن است بیشتر از نور بیرونی بهره مند شود بنابراین فکر کنید که چه زمانی یک پرتو آفتاب در آشپزخانه بهترین نتایج را ارائه می دهد بعد از ظهر ممکن است زمان شستن غذا و پخت و پز باشد بنابراین بهتر است که آشپزخانه را به سمت غرب هدایت کنید پنجره های بزرگتر در جهت شمال یا جنوب خانه شما نیز از طریق جذب خورشید در هوای سردتر کمک خواهد کرد.
اگر شما در نیمکره شمالی زندگی می کنید پنجره های ویلای خود را به طرف جنوب بسازید اگر شما در نیمکره جنوبی زندگی می کنید پنجره های خود را به سمت شمال بسازید.

5. طراحی مناسب برای حل مسائل مربوط به درناژ آب داشته باشید

باید توجه داشته باشید که چگونه آب های سطحی (باران، ذوب برف، زهکشی از چشمه های فصلی) در محل ساخت و ساز ویلا حرکت می کنند مهم است که آب را از ویلای خود خصوصاً در هوای سردتر دور نگه دارید انجماد لوله ها و آسیب عملکردی می تواند ناشی از ناکامی در برنامه ریزی در این مرحله باشد شما باید زیرزمین ویلای خود را خشک نگه دارید تا احتمال خیس خوردن چوب کاهش یابد زیرا چوب مرطوب موریانه ها را در هر شرایط آب و هوایی جذب می کند گودال های  ساده و یا نهرهای دارای گیاهان علفی راه زیادی برای کنترل زهکشی سطحی آب خواهد بود.

ساخت ویلا: مرحله 3 - گرفتن مجوزهای لازم

1. یک وام ساختمانی را تأمین کنید

اگر در هنگام تأمین زمین این روند را آغاز نکرده اید باید راهی برای تأمین مالی این پروژه ویلای خود بدست آورید و روش ساخت و ساز ویلا دارای مجوز بهترین روش برای انجام این کار است.

2. بیمه ساخت و ساز ویلا را دریافت

برای مشارکت در یک پروژه خانه سازی، به سه نوع بیمه مربوط به ساخت و ساز نیاز خواهید داشت که بعضی از آنها ممکن است توسط سازنده ارائه شوند بعضی از آنها بسته به نوع کشور شما و طبیعت قرارداد شما دارد به طور معمول، این مورد نیاز است:
بیمه دوره ساخت و ساز برای پوشش در برابر از دست دادن غیر قابل پیش بینی، از جمله خسارات ناشی از آتش سوزی، حادثه، خرابکاری و تخریب از روی دشمنی.
بیمه مسئولیت عمومی گاهی توسط سازنده ارائه می شود و گاهی اوقات نه .این یک پوشش مسئولیت جامع در برابر حادثه در محل کار است شما فقط باید سازنده هایی را که این بیمه را ارائه می دهند استخدام کنید زیرا این هزینه ها بسیار گران می باشند و اگر سازنده آن را ارائه نکند می تواند نشان دهنده کار زیرکانه باشد.
بیمه جبران خسارت کارگر ضروری است اگر معمار کارگر دارد باید انها را بیمه کند اگر کار بیمه است سازنده باید نامه ای را تایید کند که کارمند ندارد و جبران خسارت نمی کند.

3. مصالح ساختمانی مناسب را تأمین کنید

مجوز ساخت و ساز در بسیاری از مناطق به ویژه برای ساخت و ساز دائمی ضروری است برای به دست آوردن این، شما نیاز به ارائه نمودار های مفصل معماری، مشخصات بار مهندسی و سایر مواد به بخش مربوطه مراجعه نمایید این احتمال وجود دارد که شما با پیروی از قوانین محلی و تقسیم بندی محلی به دستیابی به موارد زیر نیز نیاز دارداشته باشید.
مخزن سپتیک
مجوز برق
مجوز لوله کشی
مکانیکی اجازه (تهویه مطبوع، تهویه مطبوع)
همچنین ممکن است شما مجبور شوید درخواست و مجوز زیست محیطی را درخواست کنید داشتن محل ویلای مشخص شده قبل از اخذ مجوزهای خود به دریافت پروسه مجوز محیط زیست برای ساخت ویلا کمک می کند.

4. تجزیه و تحلیل هزینه تخمینی (ECB) را آماده کنید

این مربوط به هر هزینه خاص ساخت ویلا شامل پایه، چوب، فریم، لوله کشی، گرمایش، برق، نقاشی، سود سازنده و غیره است هنگامی که شما یک سازنده را استخدام می کنید معمولاً این فرم را تکمیل می کنید تا دقیقاً همان چیزی را که برای ساخت خانه جدید خود هزینه می کنید نشان دهد.
به غیر از خرید زمین سعی کنید تخمین تقریبی از هزینه ساخت ویلا داشته باشید.

5. تصمیم بگیرید چقدر از ساخت و ساز واقعی را خودتان انجام دهید

ساخت یک ویلا شامل چند معامله خاص برای اطمینان از کیفیت کار است بنابراین معمولاً بهتر است که صنعتگران آموزش دیده در سطح کارشناس را در نظر بگیرید شما احتمالاً می توانید خانه را نقاشی کنید و خودتان را دیوار بکشید اما شاید بخواهید آن شغل را استخدام کنید سعی کنید تعادل اقتصادی و عملی بین انجام پروژه ها خود را برای صرفه جویی در پول خود پیدا کنید
در ساخت ویلا افراد زیر را بکار بگیرید
کارگرانی برای پاک کردن محل و آمادگی آن را برای ساخت
سازه های بتنی برای پایه گذاری
نصاب خرپا و تیرهای چوبی برای انجام نجاری، قاب کردن دیوارها و نصب تراسها یا تیرهای چوبی
سقف زن برای نصب سقف و جدا کردن ویلا
نیروی برق کار، لوله کش و تهویه مطبوع برای انجام کارهای داخلی برای ساخت ویلا
تزیین کننده و نجار برای پایان دادن به کار طراحی داخلی
نصب کننده کفپوش

6. یک سازنده را در قرارداد در نظر بگیرید.

اگر شما یک سازنده با تجربه را برای نظارت بر پروژه استخدام کنید همه چیز ساده تر خواهد شد شما نیازی به نگرانی در مورد انجام هر کار توسط خودتان ندارید اگر با یک سازنده با تجربه کار می کنید هزینه یابی هزینه ی مورد انتظار در یک لیست مواد و قرارداد ساختمانی باید شامل موارد زیر باشد:
مسئولیت های فردی هر یک از طرفین
تاریخ مورد انتظار آغاز و پایان پروژه
انتظار پرداخت توسط سازنده
تقسیم هزینه تخمین زده شد (ECB) همراه با امضا شده و تاریخ باشد
درج مقررات تغییر

ساخت ویلا: مرحله 4 - شکستن زمین

کف خود را انتخاب کنید. قبل از ریختن کف، شما باید مطمئن شوید که خطوط لوله کشی را نصب کرده اید به طور کلی، سقف بر پایه بلوک های بتنی ساخته می شوند. پس از نصب لوله کشی اطراف آن با خاک و شن پر می شود. در این مرحله، شما همچنین می توانید برای جلوگیری از موریانه ها، مانع رطوبت نصب کنید.
برای طبقه های بالاتر، لایه های چوبی و کفپوش های چوبی را نصب کرده و برای کفپوش کف کفپوش با مشخصات مناسب نصب کنید.
1. دیوارهای خانه خود را ببندید شما باید خطوط دیوار را بر روی زمین قرار دهید از یک گوشه شروع کنید و قسمت پایینی را نشان دهید تا به پیچ و مهره های لنگر وصل شود.
همانطور که کار می کنید، محل درب ها، پنجره ها و گوشه های دیوار داخلی را در نظر بگیرید اطمینان حاصل کنید که از کانکتورهای فلزی خاص / تسمه ها در کف و بالای دیوار ها در صورت نیاز برای تضمین طوفان و زلزله استفاده کنید.
2. دیوارها عمود و آنها را به صورت ایمن نگه دارید. در صورت لزوم نصب پوشش در غیر این صورت، از ورق های فلزی استفاده کنید تا به صورت مورب تمام گوشه های دیوار بیرونی را به هم بزنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ستون ها (اعضای کادر های عمودی، معمولا 2 سانتی متر و 4 سانتیمتر (5 سانتیمتر و 10 سانتیمتر) چوب استاندارد، درجه بندی استاندارد یا بهتر است) به طور ایمن در محل، مستطیلی و مربع به خط دیوار میخ کشیده میشوند.
3. علامت هایی را برای تنظیم سقف قرار دهید. شما ممکن است بخواهید که سقف خود را بچرخانید، برش و نصب تیرهای مخصوص خود را بگذارید (مخصوصا اگر بخواهید یک اتاق زیر شیروانی قابل استفاده باشد). با این حال، تراس های پیش ساخته با چوب سبک تر و کوچکتر برای حداکثر قدرت طراحی می باشند. برخی از تراس ها برای اتاق زیر شیروانی با سقف ها و دیوارهای بلند و همچنین سقفهای سنتی بیشتر وجود دارد. گزینه های خود را بررسی کنید و چیزی را انتخاب کنید که برای خانه شما مناسب است.
4. هر تراس را در محل درست تنظیم کنید. به طور کلی، این به معنی 24 اینچ (61.0 سانتی متر) جدا از یکدیگر است، گاهی اوقات 16 اینچ (40.6 سانتی متر) برای ساختار پایه های چوبی است
برای نصب یک سقف با سایزهای مختلف، برای جلوگیری از سقوط کفپوش سقف در هنگام نصب کفپوش سقف را نصب کنید. برای یک سقف حصیری، خرپای کینگ و خرپای لولادار را نصب کنید، مراقب باشید که سطح مجاور سقف ثابت و مستقل باشد.
5. بر روی تیرهای چوبی یا تخته سنگ را با تخته سه لا، چوب لبه گرا مانند تخته سیاه 1 × 6 اینچ (2.5 سانتی متر و 15 سانتی متر) قرار دهید.
در مناطقی که باد یا (انباشت) برف امکان پذیر است اطمینان حاصل شود که کفپوش سقف محافظت شده و به لحاظ ساختاری قادر به مقاومت در برابر این نیروها و شرایط شدید است. برای استفاده از این محدوده کار از اتصالات و اتصالات مناسب استفاده کنید.
6. سقف را با نمد به عنوان یک مانع رطوبت پوشش دهید. مهم است که مانع رطوبت بر روی سقف شما حتی قبل از اینکه آن کامل شود نصب کنید. از 15 یا 30 پوند (8/6 یا 8/13 کیلوگرم) نمد قیری، سایبان های سقفدار و یا پلاستیکی برای محافظت از آن استفاده کنید. شروع به ضخیم کردن کف پوش در لبه پایین، اجازه می دهد تا آن را کمی بیش از حد آویزان و با لایه های بعدی به منظور حفظ آب و جلوگیری از رطوبت همپوشانی شود.
7. در پهلوهای خارجی و نمای بیرونی پنجره ها و درها را نصب کنید. بسیاری از مکانها نیاز به نوع فلزی برای جلوگیری از نفوذ آب به لبه ها دارند.
8. سقف نهایی خود را نصب کنید شما ممکن است پانل های فلزی رنگی را انتخاب کنید فولاد نورد به طول مورد نیاز در محل، یا تیرچه، کاشی های تراکاتا یا سایر مواد، بسته به ترجیحات، هزینه ها و محصولات موجود را در محل خود نصب کنید.

ساخت ویلا: مرجله 5 - شروع کار داخل ویلا

1. لوله هایی را برای آب آشامیدنی، دفع زباله نصب کنید. بعد از اینکه دیوارها به پایان رسید می توان آنها را از بین برد.
2. نصب HVAC سیستم تهویه مطبوع (تهویه مطبوع و گرمایش)، تهویه هوا و لوله های خنک کننده. داکت هایی برای بازگشت هوا و ثبت مدارهای هوا ایجاد کنید. انعطاف پذیری انجام در صورت عدم انعطاف پذیری و همه مفاصل مهر و موم شود.
3. برق رسانی. به احتمال زیاد برق، وسایل روشنایی و سیم کشی خاصی برای لوازم خانگی بزرگ مانند هیتر گرم کردن آب، کوره و تهویه مطبوع مورد نیاز است که در اسرع وقت تامین شود نصب جعبه اصلی پانل برق و هر زیر پانل مورد نیاز را نصب کنید و سیم را از این به هر دستگاه نصب کنید.
4. نصب عایق بندی دیوارها مورد نیاز است. بسته به شرایط آب و هوایی، شما می خواهید دستورالعمل های خاصی را برای این منطقه از کار دریافت کنید زیرا در آب و هوای گرم تر از عایق های دیواری کمتر استفاده می کند. فاصله بین تیرهای سقف و دیوارها را از هم جدا کنید.
دیوارها معمولا با حداقلR-value 13 و سقف با حداقل 19، اما تا 30 و یا حتی بیشتر برای کاهش مصرف سوخت و عایق، استفاده می شود.
5. سقف های خود را نصب کنید. دیوار چوب گچی ساخته شده از گچ و سیمان یا sheetrock مواد رایج مورد استفاده برای این کار است اما محصولات دیگری نیز از جمله کاشی های سقف آکوستیک، پانل های تخته سه لا روکش (برای شبیه سازی قالب سازی) و حتی چوب طبیعی است که معمولا برای ساخت سقف های جامد استفاده می شود.

توجه: برای ساخت ویلا با سایت استادکار مهندس فتحی شماره تلفن (09353097929) تماس گرفته تا معمار مناسب برای ساخت ویلای شما معرفی گردد معماران همکار با سایت استادکار پروژه های شما را از 0 تا 100 در شمال و سایر نقاط کشور به عهده می گیرند. در صورت نیاز تماس گرفته تا معمار و استادکار مناسب کار شما معرفی گردد.

عضویت خبرنامه

 

تماس با استادکار 09353097929